مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. بهمن 1397 - 18:31   |   کد مطلب: 23801
همسر منصوره حسینی شعار گفت: رأی تخلف انتظامی نظام پزشکی تنها تعلیق طبابت پزشک به مدت سه ماه است که نسبت به این رأی معترضیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،روزهایی ابتدایی بهمن ماه امسال سرانجام بعد از چندین ماه پیگیری، رأی به قصور پزشکی در مرگ منصوره حسینی‌شعار؛ مادری که برای زایمان به بیمارستان بوعلی همدان رفته بود و به گفته خانواده‌اش به آمپول آنتی‌بیوتیک حساسیت شدید داشت اما به رغم اطلاع دکتر معالجش، این آمپول به او ترزیق شد و در نهایت فوت کرد، صادر شد.

در ادامه قرار بر این بود این رأی به دادستانی ارجاع داده تا با توجه به رأی پزشکی قانونی و نظام پزشکی درصد قصور پزشکی تعیین و حکم صادر شود که برای اطلاع از روند این پرونده به سراغ داستان همدان رفتیم.

 

هنوز پرونده وارد دادستانی نشده است

کامران حمزه با بیان اینکه این پرونده برای تعیین مقصر در کمیسیون تجدید نظر نظام پزشکی است اظهار کرد: هنوز پرونده وارد دادستانی نشده است.

وی با اشاره به اینکه نظام پزشکی نظر اولیه را در خصوص این پرونده به دادستانی ارجاع داد اما بعد مورد اعتراض اولیاء دم قرار گرفت گفت: پرونده در حال حاضر به رأی تجدید نظر کمیسیون نظام پزشکی رفته است.

دادستان همدان با بیان اینکه بعد از مرگ این مادر بلافاصله دادستانی ورود کرد و همچنان پیگیر است افزود:‌ پرونده نیاز به اقدامات کارشناسی و فنی دارد که منتظر طی این مراحل و نظر نظام پزشکی هستیم.

رئیس نظام پزشکی همدان نیز با بیان اینکه رأی نظام پزشکی در خصوص این پرونده صادر شد اما شاکی و متشاکی هر دو به آن اعتراض کردند اظهار کرد: در حال حاضر این پرونده قرار است در جلسه هیات تجدید نظر دوباره مطرح شود.

 

دوشنبه هفته آینده اولین جلسه هیات تجدید نظر برگزار خواهد شد

علیرضا مدرکیان با اشاره به اینکه دوشنبه هفته آینده اولین جلسه هیات تجدید نظر برگزار خواهد شد و موضوع مطرح می‌شود گفت: با صدور رای تجدید نظر، رأی به قصور پزشکی به دادستانی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش دیگر رأی تخلف انتظامی پرونده در نظام پزشکی همدان صادر می‌شود تا اعمال قانون صورت گیرد افزود: در این پرونده با صدور رأی اولیه، شاکی (خانواده مرحوم) رأی یعنی تخلف انتظامی را کافی ندانست و متشاکی (پزشک و تیم درمانی) نیز رأی را شدید تلقی کرد.

رئیس نظام پزشکی همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه مجازاتی برای فرد خاطی تعیین شده است؟ گفت: نمی‌توانیم مجازات تعیین شده را اعلام کنیم و این یک تخلف است.

وی با بیان اینکه امکان دارد هیات تجدید نظر با چند جلسه رأی نهایی را صادر کند افزود:‌ آنها به صورت کارشناسی به شور و مشورت می‌پردازند و نهایت رأیی را صادر می‌کنند که ممکن است حتی دیدگاه متفاوتی هم داشته باشند پس باید منتظر ماند.

همسر منصوره حسینی شعار نیز با بیان اینکه رأی به حق نیست و معترضیم اظهار کرد: در رأی نظام پزشکی تنها پروانه طبابت پزشک به مدت سه ماه لغو می‌شود و مجازات دیگری تعیین نشده است.

 

حداقل مجازات پزشک ابطال دائمی پروانه پزشکی اوست

هادی زیوری با اشاره به اینکه حداقل مجازاتی که می‌توان برای این پزشک در نظر گرفت ابطال دائمی پروانه پزشکی اوست گفت: این فرد جان انسان را به عمد گرفت، در هر شرایطی او را مقصر می‌دانیم چراکه از جزئیات کامل پرونده همسر آگاه بود اما به وظیفه‌اش عمل نکرد.

وی با بیان اینکه وقتی فردی صلاحیت طبابت را ندارد سه ماه دیگر دوباره فعالیتش را از سر می‌گیرد و چندان تفاوتی ندارد که چه رأیی صادر شده است؟ تصریح کرد: این فرد امکان دارد باز هم با اشتباهاتش جان انسان‌های دیگری را بگیرد.

 

 10 درصد بیمار را مقصر شناخته‌اند

شاکی پرونده با بیان اینکه این روزها خطای پزشکی سر به فلک کشیده و هر روز به ماجراهای تازه‌ای برخورد می‌کنیم افزود: جالب اینجاست در این پرونده 10 درصد بیمار را مقصر شناخته بودند و این یعنی اینکه هر فردی بیمار شود و به بیمارستان رود، 10 درصد مقصر است که چرا بیمار شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده جلسه هیات تجدید نظر برگزار خواهد شد گفت: آنچنان به نظام پزشکی خوش‌بین نیستیم چرا که کسانی رأی صادر می‌کنند، همکاران پزشک مقصر هستند.

زیوری با بیان اینکه امیدی به نظام پزشکی نداریم که رأی را به نفع ما صادر کند افزود: علت افزایش خطای پزشکی همین رأیی‌هایی است که توسط نظام پزشکی صادر و در نهایت کمترین مجازات باعث می‌شود که اتفاقاتی بدی همچنان تکرار شود.

وی با تاکید به اینکه حداقل جریمه برای پزشک مقصر این بوده که سه ماه از طبابت دور باشد و این یعنی استراحت کند گفت: معتقدم این ظلم است و نباید چنین اجحافی شود.

از طریق تماس تلفنی سعی کردیم با پزشک این پرونده نیز صحبتی داشته باشیم و سخنان او را هم بشنویم اما راضی به مصاحبه نشد و با بیان اینکه «مزاحم نشوید» تلفن را قطع کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار