مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. بهمن 1397 - 20:41   |   کد مطلب: 23802
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: تفکر جهادی و شهادت رمز موفقیت رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس بود و در حال حاضر تنها راه نجات کشور همین تفکر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،سردار مظاهر مجیدی عصر امروز در یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ با بیان اینکه استان همدان در مناطق کوهستانی و سردسیر واقع شده و رفتن به جنوب و غواصی کار دشواری برای رزمندگان بود، اظهار داشت: رزمندگان لشگر 32 انصار الحسین (ع) همدان با اطلاع از تمام سختی‌ها برای شرکت در عملیات آماده شدند.

وی با بیان اینکه لازمه عملیات والفجر آمادگی نیروهای بسیج برای غواصی بود، بیان کرد: لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) در یکی از سدهای جنوب آموزش غواصی دیدند و بعد از آن در حورالعظیم مستقر شدیم و کار شبانه روزی غواصی را انجام دادیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان افزود: بعد از آمادگی از حور بیرون آمدیم و تمام توجه دشمن را به منطقه حور جلب کردیم و عراقی‌ها فرض کردند کار ما در حور است و تمام تجهیزات و تیپ‌ها را به آنجا آورده بودند.

وی تصریح کرد: بعد از آن شبانه و به صورت مخفیانه و با سختی بیرون آمدیم، در ۱۷ بهمن ماه لشگر همدان در کنار خرمشهر در جزیزه بووارین عملیات انجام ‌داد.

مجیدی گفت: بعد از این عملیات ما را به اروند بردند و گفتند عملیات اصلی در اینجاست و در اروند، رودخانه‌ای با  سرعت آب ۷۰ کیلومتر در ساعت هنگام شب 2 هزار غواص برای انجام عملیات به آب زدند.

وی ادامه داد: عراقی‌ها با حضور کارشناسان نظامی گفتند در این منطقه عملیات غیرممکن است و تا روز سوم پیشروی فکر می‌کردند عملیات در بصره است و این نشان ار کار سنگین رزمندگان داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تاکید کرد: رزمندگان در این عملیات که حدود 80 روز طول کشید  در این منطقه ضربه مهلکی به دشمن زدند.

وی گفت: امروز با افتخار بعد از گذشت این همه سال، این عملیات در دانشکده‌های نظامی تدریس می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان اظهار کرد:‌ تفکر  جهادی  و شهادت رمز موفقیت رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس بود و در حال حاضر نیز تنها راه نجات کشور همین تفکر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار