مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. بهمن 1397 - 18:48   |   کد مطلب: 23807
برای اینکه قطار همدان- تهران که قرار است عید سال 98 راه‌اندازی شود دچار سرنوشت هواپیمای این مسیر نشود باید واقعیت‌ها را در تعیین نرخ بلیت آن در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،قطار همدان- تهران در آغاز سال جدید راه‌اندازی خواهد شد که می‌تواند اتفاق بزرگی برای همدان باشد چراکه از گذشته تا کنون راه‌آهن و قطار نماد توسعه‌یافتگی به حساب می‌آمد.

در این میان بدون تردید نخستین سؤالی که در این حوزه مطرح می‌‎شود قیمت آن خواهد بود. جستجوی ما برای مشخص شدن قیمت قطار همدان- تهران تاکنون به نتیجه نرسید و به نظر می‌رسد مسؤولان راه‌آهن به نتیجه نرسیدند که نرخ بلیت این قطار به چه میزان باشد؟ به همین منظور ضروری است برای استقبال از این قطار و رونق آن نکاتی چند مورد توجه قرار گیرد.

نکته اول باید بدانیم زمان سفر و قیمت بلیت بسیار حائز اهمیت است که اگر به آن توجه نکنیم ممکن است در ادامه تقاضای مردم کاهش یابد. اگرچه ممکن است در روزها و هفته‌های اولیه مردم به دلیل شوق و ذوق از قطار نسبت به آن رویی گشاده نشان دهند اما در ادامه با بررسی شرایط ممکن است دیگر به استقبال خود ادامه ندهند.

امنیت و راحتی قطار باعث می‌شود مردم نسبت به آن بیشتر رغبت نشان دهند و باید از این خصیصه در راه جذب اهالی استان به این وسیله نقلیه که می‌تواند در آینده زمان دسترسی به پایتخت را تا حد قابل قبولی پایین بیاورد سود جست اما اگر امروز اقدامات لازم انجام نشود، این آینده روشن نیز با خطر مواجه می‌شود.

در نخستین گام باید به بررسی سایر راه‌های دسترسی به پایتخت پرداخت. مهمترین راهی که از گذشته دور تاکنون مطرح بوده، استفاده از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای جابجایی مسافران است. امروز قطعاً تصمیم‌گیران برای تعیین نرخ بلیت قطار باید به این نکته توجه کنند.

یک جستجوی ساده در سایت‌های اینترنتی فروش بلیت یا سر زدن به ترمینال اتوبوس‌ها و شنیدن تبلیغات رانندگان می‌تواند دورنمایی واقعی و تعیین‌کننده در اختیار افراد قرار دهد. در حال حاضر حداقل قیمت بلیت رفت از همدان به تهران 30 هزار تومان و حداکثر به 40 هزار تومان می‌رسد. در زمان برگشت وضعیت حتی برای مسافران بهینه‌تر هم می‌شود چراکه اتوبوس‌هایی با مقصد پاوه،‌ قروه و یا سنندج یافت می‌شوند که پیشنهادهای وسوسه‌کننده 24 هزار تا 28 هزار تومانی ارائه می‌دهند.

در کنار این تخفیف‌های استثنایی صاحبان خودروهای مسافربری خدماتی چون اینترنت رایگان نیز در نظر گرفتند و توانستند نظر بسیاری از مسافران را جلب کنند. در کنار صندلی‌های ویژه که این روزها همه گیر شده است به مسافران شبانگاهی نوید دادند اگر ساعت 12 شب حرکت خود را آغاز کردند و ساعت 4 صبح به مقصد رسیدند تا ساعت 6:30 و یا 7 صبح می‌توانند در اتوبوس استرحت کنند و با آغاز ساعت اداری از اتوبوس خارج شوند.

به طور متوسط قیمت این اتوبوس‌ها را می‌توان 35 هزار تومان برای هر نفر در نظر گرفت.

یک مقایسه دیگر را نیز باید در نظر بگیریم. یکی  از خطوط راه‌آهن که با استقبال مردم مواجه شده است، مسیر تهران به یزد است که قیمت آن 48 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است این مسیر حدود دو برابر فاصله همدان به تهران مسافت دارد.

با در نظر گرفتن جمیع این موارد باید دست به یک تصمیم درست زد تا خط راه آهن همدان – تهران به سرنوشت سفر هوایی از فرودگاه همدان تا تهران مواجه نشد و پس از مدتی مجبور به برچیدن این سفر که می‌تواند در آینده نه چندان دور نقش اساسی در توسعه استان ایفا کند، نشویم.
منبع:فارس
انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار