به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 18. خرداد 1398 - 17:28   |   کد مطلب: 23848
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه عزت نفس، سرافرازی، سعادت دنیوی و آخروی نتیجه مقاومت است، گفت: با کمی تأمل ببینید که آیا کسانی که مقاومت کرده اند را می‌ستایند یا تسلیم شده یا واداده ها را ؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حسن رحیمی‌روشن در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص نتیجه مقاومت و عاقبت تسلیم در طول تاریخ معاصر ملتها در مقابل دشمن، اظهار کرد: نتیجه مقاومت عزت نفس، سرافرازی، سعادت دنیوی و آخروی است و با کمی تأمل به ادبیات مسلمانان کشورهای که مقاومت کردند، ببینید که آیا کسانی که مقاومت کرده اند را می‌ستایند یا تسلیم شده یا واداده ها را ؟!

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب و اینکه مقاومت هزینه دارد، گفت: پیروزی مردم ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمونه های آرمانی تأثیر مقاومت است.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا بابیان اینکه مقاومت جنبه وسیعی دارد و تنها گزینه نظامی نیست، خاطرنشان کرد: امروز مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌های اقتصادی نتیجه اش شکوفایی اقتصادی است و نتیجه این اصل مقاومت است.

وی یادآور شد: نمونه های تاریخی از نتیجه مقاومت در سطح جهان و حتی ایران وجود دارد که نمونه های آن را میتوان در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان به عینه مشاهده کرد.

رحیمی‌روشن گفت: اگر تاریخچه ورود اسرائیل به لبنان را در سال 1988 مروری کنیم، اسرائیلی ها میخواستند که سازمان های فلسطینی را از لبنان اخراج کنند تا سرزمینهای اشغالی در دسترس آنها  نباشد اما ملت جنوب لبنان گزینه مقاومت را برگزیدند و امروز شاهد هستیم که سازمانی فرهنگی سیاسی در لبنان به وجود آمده که صدها برابر گروههای فلسطینی هم قدرتمند است و هم اراده دارد که برای فلسطینی ها ارزشمند است.

وی به مقاومت در سوریه اشاره کرد و گفت: انقلاب های عربی را منحرف کردند و می‌خواستند که نتیجه عکس از آن بگیرند اما آنان نیز گزینه مقاومت را برگزیدند که جواب داد و امروز کسی نیست که بگوید اسد باید برود.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا بابیان اینکه دشمن به کسانی که مقاوم هستند احترام بیشتری قائل است، تصریح کرد: اگر مقاومت ادامه داشته باشند، دشمن هم به ما به عنوان طرف مقاوم احترام خواهد گذاشت و در مقابل اگر وادادگی، رها کردن و پذیرش ظلم و تو سری خوری باشد، انسان هم ملامت گر خود می‌شود چه برسد به دشمن که قطعا بی احترامی خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار