مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مرداد 1398 - 8:17   |   کد مطلب: 23903
محمد نعیم امینی فرد گفت: هیچ تضمین و اطمینانی برای اینکه این مکمل یا دارو ها در شرایط درست بسته بندی و یا نگهداری شده باشند وجود ندارد؛ فرهنگ سازی میان مردم نباید از نسیرهای نظارتی جدا شود و وزارت خانه ها به وِزه سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت های مرتبط با توزیع محصولات قاچاق از طریق فضای مجازی ملزم هستند که جلوی این اقدامات را بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمد نعیم امینی فرد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص عرضه محصولات سلامت محور در برخی از کانال های تلگرامی و فضاهای غیر مجاز در فضای مجازی اظهار داشت: فروش و توزیع دارو و این محصولات تابع نظام و قانون خاصی در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر امکانات لازم برای برخورد با متخلفان فروش دارو و مواد غذایی در شبکه های اجتماعی در اختیار نهادهای مربوطه قرار گرفته یادآوری کرد: امکانات و قوانین لازم برای مقابله با این موضوع در کشور وجود دارد ولی حجم تخلفات و قاچاق در فضای مجازی آنقدر بالاست که امکان رسیدگی به همه آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس همچنین گفت: بسیاری از سرورهای این کانال ها در داخل کشور نبوده و خیلی توان مقابله مستقیم با این شبکه ها وجود ندارد اما عملاً محصولات توسط یک سامانه بانکی مشخص صورت می گیرد که با یک بررسی و نظارت ویژه می توان جلوی این تخلفات را گرفت.

امینی فرد با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی میان مردم عنوان کرد: خرید انواع کالاهای قاچاق از فضای مجازی طبیعتاً به ضرر همه آحاد جامعه است اما حوزه سلامت و دارو بسیار اهمیت ویژه تری دارد چرا که مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است و می تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: هیچ تضمین و اطمینانی برای اینکه این مکمل یا دارو ها در شرایط درست بسته بندی و یا نگهداری شده باشند وجود ندارد؛ فرهنگ سازی میان مردم نباید از نسیرهای نظارتی جدا شود و وزارت خانه ها به وِزه سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت های مرتبط با توزیع محصولات قاچاق از طریق فضای مجازی ملزم هستند که جلوی این اقدامات را بگیرند.

در خصوص مهم ترین راه مقابله با توزیع کالای قاچاق در فضای مجازی هم گفت: آگاهی بخشی عمومی مهمترین راه حل این مشکل در کشور است و مردم باید به سطحی از آگاهی و درک برای این موضوع برسند که خودشان از خرید کالاهای قاچاق از طریق فضای مجازی خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار