مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. مرداد 1398 - 9:39   |   کد مطلب: 23942
نماینده پارس‌آباد در مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت آقای روحانی در دوره دوم خود گرانی و تورم افسار گسیخته‌ای را به مردم تحمیل کرده گفت: باید دولت درباره توزیع کالای اساسی و شفافیت در واردات و نحوه توزیع آن به مجلس توضیح دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،شکور پورحسین شقلان نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره مشکلات معیشتی مردم و ایرادات جدی و وجود رانت در توزیع کالاهای اساسی گفت: اخیرا آقایان حجتی وزیر جهاد کشاورزی و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی مجلس توضیحاتی درباره واردات کالاهای اساسی دادند. ضمن اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه هم توضیحاتی در این باره مطرح کردند.
 
وی افزود: مجلس حساسیت بسیار بالایی را درباره روند واردات کالاهای اساسی و توزیع آن دارد. ضمن اینکه دولت هم باید گزارشاتی را به پارلمان ارائه کند. 
 
نماینده پارس‌آباد در مجلس تصریح کرد: باید شفافیت لازم در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی که کالاهای اساسی را وارد کشورمان کرده‌اند و ارز تخصیص یافته به آنها وجود داشته باشد ضمن اینکه رانت‌های توزیع شده در این بین و همچنین سوء استفاده و منفعت طلبی برخی افراد در روند توزیع این کالاها در جامعه موجب ابهام است. 
 
پورحسین خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف دولت باید پاسخگویی این روند بوده و در باره شفاف سازی صفر تا صد واردات کالاهای اساسی توضیح دهد ضمن اینکه یکی از وظایف دولت‌ها کنترل قیمت‌ها در بازار است.
 
وی با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور گفت: این سوال با محوریت مسائل اقتصادی و گرانی تورم و کنترل قیمت‌ها بود و بر همین اساس نمایندگان نشان دادند که در این زمینه بسیار حساس هستند.
 
نماینده پارس‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت آقای روحانی در دوره دوم گرانی و تورم افسار گسیخته‌ای را به مردم تحمیل کرده و فشارهای اقتصادی به آنها و وجود تحریم و رکود و بیکاری دغدغه‌ها را افزایش داده است.
 
پورحسین گفت:‌گرانی و تورم بیشترین فشاری است که در شرایط فعلی عمده‌ترین مشکل مردم به حساب می‌آید.
 
وی گفت: دولت باید پاسخ شفافی درباره کالاهای اساسی به مجلس ارائه کند. ضمن اینکه نحوه توزیع کالاهای اساسی هم برای قوه مقننه مهم است.
 
نماینده پارس‌آباد در مجلس با تاکید بر اینکه نحوه توزیع کالاهای اساسی برای نمایندگان و مردم شفاف نیست، گفت: سؤال عمده مجلس از دولت درباره نحوه توزیع است و بر همین اساس هم نشست غیرعلنی برگزار شد و منتظریم تا در این باره دولت گزارش دهد و از چند راه پیشنهادی برای توزیع کالاهای اساسی با استفاده از روش‌های عادلانه یکی را انتخاب کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «جلوی گرانی های افسار گسیخته را بگیرید» ، «گرانی و بی‌نظارتی» ، «اختصاص ۱۴ میلیارد دلار به تنظیم بازار دلار بجای اختصاص آن به تامین کالاهای اساسی» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 
 
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار