مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. مرداد 1398 - 9:42   |   کد مطلب: 23943
شبکه تلویزیونی راشاتودی در گزارشی به بررسی موضوع اختلاف نظر روسای جمهور فرانسه و آمریکا در خصوص ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به روشی طلبکارانه با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برخورد خواهد کرد.
 
در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که متعهد به کاهش تنش با تهران است و نیازی به اجازه آمریکا برای برگزاری مذاکره ندارد. این موضوع پس از آن روی داد که دونالد ترامپ، امانوئل مکرون  را به فرستادن پیام‌های متناقض به ایران متهم کرد.
 
هفته گذشته رئیس‌جمهور فرانسه تماسی تلفنی با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران برقرار کرد. بر اساس برخی گزارش‌ها در آن تماس تلفنی دو طرف درباره دیدار بین روحانی و ترامپ در جریان برگزاری نشست گروه هفت در این ماه در فرانسه گفت‌وگو کردند.
 
در ادامه خبرنگار این شبکه در پاریس گفت: ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه خود اعلام کرده است کشورش زمانی که موضوع ایران مطرح می‌شود با تمام قدرت به صلح و امنیت در منطقه متعهد است و فرانسه بر اساس حاکمیت و استقلال خود تصمیم‌گیری می‌کند.
 
در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: زمانی که موضوع ایران مطرح می‌شود، فرانسه حق بیان نظر خود را محفوظ می‌دارد. فرانسه به صلح و امنیت در منطقه و کاهش تنش‌ها بسیار متعهد است. فرانسه به اجازه دیگران نیاز ندارد.
 
در ادامه، این بیانیه اعلام می‌کند فرانسه به توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های جهانی امضاء شد، احترام می‌گذارد. در حالیکه رئیس جمهور اوباما یکی از امضاءکنندگان این توافق بود، اما رئیس جمهور ترامپ، آمریکا را در ماه مه سال ۲۰۱۸ از این توافق هسته‌ای خارج کرد. ترامپ این توافق را یک توافق وحشتناک و یک‌طرفه نامید.
 
بیانیه وزارت خارجه فرانسه در ادامه بیان می‌دارد که رئیس‌جمهور مکرون در هر گامی که بر می‌دارد مقامات آمریکایی را در جریان آن قرار خواهد داد. این بیانیه وزارت خارجه فرانسه پس از چندین پیام توئیتری رئیس جمهور آمریکا در رابطه با افزایش تنش با ایران صادر شد. ترامپ در پیام‌های توئیتری خود گفته بود که هیچ طرفی نمی‌تواند از جانب آمریکا حرف بزند.
 
ترامپ در یکی از پیام‌های توئیتری خود ادعا کرده بود: ایران در وضعیت وحشتناک اقتصادی به سر می‌برد. آن‌ها عاجزانه خواهان مذاکره با آمریکا هستند، اما پیام‌های متناقضی از آن‌هایی که وانمود می‌کنند نماینده ما هستند و از جمله امانوئل مکرون دریافت می‌کنند. من می‌دانم که هدف مکرون همانند دیگران هدف خوبی است، اما هیچ فردی نمی‌تواند از جانب آمریکا حرف بزند. هیچ فردی به هیچ روشی اجازه ندارد که نماینده ما باشد.
 
این پیام‌های توئیتری ترامپ در حالی منتشر شد که بر اساس برخی گزارش‌ها مکرون در تماس‌های تلفنی خود در هفته‌های اخیر با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران خواسته است که تنش‌ها را کاهش دهد. این تنش‌ها در سه ماه اخیر افزایش یافته‌اند. آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مجددا تحریم‌هایی را ضد ایران وضع کرده است. قرار است که مکرون و ترامپ بار دیگر در جریان نشست گروه هفت در فرانسه با هم دیدار کنند. برخی می‌گویند که ترامپ با روشی طلبکارانه با مکرون برخورد خواهد کرد.
 
دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.
 
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار