مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. مرداد 1398 - 13:08   |   کد مطلب: 23952
غلامحسین کرباسچی به عنوان دبیرکل کارگزاران طی گفتگویی نبود رهبری از سوی خاتمی در جریان اصلاحات را مطرح کرد که همین مسئله با واکنش‎‌های مختلفی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، ابراهیم فیاض در گفتگو شبکه اطلاع رسانی راه دانا نسبت به اظهارت غلامحسین کرباسچی مبنی بر نبودن رهبری در جریان اصلاحات گفت: « به نظر من هم اصلاح طلبی مرده است و هم اصولگرایی و در حال حاضر قشر سومی در حال شکل‌گیری است؛ همان زمان که روحانی با عنوان جریان اعتدال روی کار آمد من به این مسئله اشاره کردم. اما در خصوص خاتمی باید گفت که وی رو به جلو صحبت می کند و می شود این را در اظهارات اخیرش هم دید؛ اما صحبت های کرباسچی را نمی توان ملاک قرار داد. کرباسچی در اصل اصلاح طلب نیست و کارگزارانی حساب می شود».

وی در پاسخ به این سوال که دولت روحانی با حمایت خاتمی روی کار آمد چنین پاسخ داد که « در انتخابات ریاست جمهوری کسی نمی خواست از روحانی حمایت کند و زمانی که خاتمی از وی حمایت کرد بازیگران و چهره ها به سمت وی آمدند. در حال حاضر هم با این حرف ها می‌خواهند روحانی را از خاتمی جدا کنند و بگویند که چیزی را مدیون خاتمی نیستند و من بارها نیز اعلام کرده ام که روحانی اصلا اصلاح طلب نیست. هدف امثال کرباسچی هم این است که برای خودشان آینده ای درست کنند وگرنه از الان می دانند که قافیه را باخته اند. به این نکته هم توجه کنید که دولت روحانی مدت هاست از خاتمی عبور کرده است. خاتمی هم از ابتدا موافق روحانی نبود ولی وقتی دید که ممکن است همین دولت هم از دستشان برود از روحانی حمایت کرد».

این تحلیلگر مسائل اجتماعی، در ادامه به آینده جریانات سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: « به نظر من در آینده سوسیالیسم در مقابل فاشیسم در کشور قرار خواهد گرفت و جریان خاتمی، قالیباف و احمدی نژاد به هم نزدیک خواهند شد و مقابل جریانی مانند پایداری خواهند ایستاد. از طرف دیگر همین سوسیالیسم در مقابل لیبرال دموکراسی روحانی خواهد ایستاد و در جبهه دیگری با  آن مقابله خواهد کرد. این به خاطر رفتار دولت روحانی به خصوص در حوزه اقتصادی است که حسابی بازار را بهم زد و مردم هم نسبت به این رفتارها آگاهی لازم را کسب کرده اند و اعتماد چندانی به اینها نخواهند داشت. متاسفانه باید بگویم که دولت روحانی به شدت ویرانگر است و نتیجه رفتارهای روحانی چیزی است که ما الان ملاحظه می‌کنیم».

گفتنی است غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران طی گفتگویی که با روزنامه سازندگی ارگان رسمی این حزب داشته با بیان این که جریان اصلاحات در گذشته که در وضعیت فعلی نیز به معنای واقعی رهبر نداشته و ندارد، گفته است: «اصلاحات نیازمند رهبری است که برنامه خط مشی و استراتژی آن را تعیین کند».

کرباسچی با اشاره به برخی صحبت‌های اخیر عباس عبدی، حسین مرعشی و احمد زیدآبادی درباره نیاز جریان اصلاحات به رهبری جدید گفته: «رهبری مفهوم مشخصی دارد، رهبری این نیست که فقط به صورت نمادین بگویم آقای خاتمی رهبر تشکیلاتی اصلاحات است. آقای خاتمی فردی شناخته شده، مورد احترام و فرهیخته است و از بهترین شخصیت‌هایی است که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کند اما موضوع رهبری یک جریان سیاسی امری متفاوت و نیازمند ساز و کار تشکیلاتی در جبهه اصلاحات است».

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار