مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. مرداد 1398 - 11:48   |   کد مطلب: 23958
عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه موضوع کودک همسری برای انحراف اذهان مردم از اوضاع اقتصادی است تصریح کرد: موضوع کودک همسری اگرچه در برخی از مناطق کشور به صورت محدود رخ می دهد و ممکن است تبعاتی داشتهع باشد اما به عنوان مشکل اصلی کشور تعریف نشده و جامعیت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، احد آزادی خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اصلاحیه قانون کودک همسری و پیگیری برخی از نمایندگان اصلاح طلب برای طرح مجدد این موضوع اظهار داشت: به عنوان یک نماینده و فرد مطلع از این مساله می گویم که متاسفانه برخی از نمایندگان به جای آنکه اولویت های زندگی مردم را بررسی و وقت مجلس را صرف امور مهمی مانند اشتغال، معیشت مردم، اوضاع اقتصادی و ... کنند، به موضوعات غیر مهمی مانند کودک همسری می پردازند.

وی با بیان اینکه موضوع کودک همسری برای انحراف اذهان مردم از اوضاع اقتصادی است تصریح کرد: موضوع کودک همسری اگرچه در برخی از مناطق کشور به صورت محدود رخ می دهد و ممکن است تبعاتی داشتهع باشد اما به عنوان مشکل اصلی کشور تعریف نشده و جامعیت ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تأکید بر اینکه نمایندگان برای حل مشکلات مردم باید به سمت مسائلی بروند که جامعیت بیشتری داشته باشد عنوان کرد: سوء استفاده از بیت المال، مشکلات ارزی، طلاق، بیکاری جوانان، کم رونقی تولید داخلی، تورم و ... مشکلات امروز مردم هستند اما تعجب می‌کنم که چرا برخی از نمایندگان به گونه ای رفتار می کنن که گویا کشور هیچ مشکلی به جز کودک همسری ندارد.

آزادی خواه در تشریح علت پافشاری نمایندگان فراکسیون امید بر موضوع کودک همسری در چنین  شرایطی بیان کرد: باید بررسی شود که چرا این مساله اجتماعی را به شدت سیاسی کرده و بارها در مضرات کودک همسری از تریبون های مختلف صحبت کرده اند؛ اما هیچ کدام از آنها به موضوعات مهم کشور نپرداخته اند.

وی افزود: به همکاران خود توصیه می کنم بر اساس قسمی که طبق آیین نامه مجلس خورده اند، وقت خود را برای حل مشکلات اساسی مردم بگذارند؛ مجلسی که توان نداشت 5 سوال از رئیس جمهور در حوزه اشتغال، معیشت مردم، بیکاری، قاچاق کالا و ارز را امضا کند و 210 نفر از نمایندگان از امضای این سوال طفره رفتند، چگونه یکباره دغدغه کودک همسری پیدا کرده اند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآوری کرد: حتی در موضوع استیضاح یکی از وزرا بسیاری از نمایندگان یک ساعت قبل از استیضاح، نظر خود را تغییر دادند به طوری که گویا نمایندگان دولت هستند نه نماینده مردم؛ این نمایندگان به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

آزادی خواه در مورد تطابق طرح کودک همسری با سند 2030 عنوان کرد: بعید نیست کودک همسری و طرح آن از سوی جریان خاصی در کشور در راستای سند 2030 نباشد چرا که رگه های 2030 در کشور اجرا شده و در استان های مختلف، ابلاغیه ها، آئین نامه ها و دستورالعمل های منطبق با 2030 به اجرا در آمده و چه بسا اصرار بر تصویب و اصلاح لایحه کودک همسری در راستای سند 2030 باشد.

وی در پایان گفت: کمیسیون فرهنگی طرح تعالی خانواده و جمعیت را در دستور کار خود قرار داده است و اگر این نمایندگان واقعا دلسوز نظام هستند باید این طرح را در دستور کار قرار بدهند که بر موضوعات مهمی نظیر طلاق، ازدواج، جمعیت و ... پرداخته است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار