مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. تير 1399 - 13:47   |   کد مطلب: 24076
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاشیم تدابیری بیاندیشیم تا تسهیلات مسکن انقلاب با سودی بین 4 تا 9 درصد باشد تا امکان کنترل بازار و مهار قیمت فراهم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، کمال علیپور خنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آخرین تصمیمات این کمیسیون درخصوص «مسکن انقلاب» گفت: براساس آخرین تصمیم صورت گرفته در کمیسیون عمران مجلس مقرر شده بانک مسکن 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات را برای این پروژه اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه پیش بینی امسال ما برای اجرای طرح مسکن انقلاب حدود 100 هزار میلیارد تومان است افزود: از این رقم بررسی تامین مالی 50 تا 60 هزار میلیارد تومان را در کمیسیون عمران و با حضور اعضای اقتصادی دولت بررسی کردیم و تا این لحظه بانک مسکن تامین 20 هزار میلیارد تومان را تقبل کرده است.
 
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره وعده دولت به ساخت 400 هزار واحد مسکونی تصریح کرد: هنوز شرایط تامین مالی برای ساخت این ۴۰۰ هزار واحد مسکونی فراهم نشده است و فعلا تنها 20 هزار میلیارد تومانی را که بانک مسکن تامین آن را تقبل کرده موجود است که می توان براساس آن طرح مسکن انقلاب را به اجرا در آورد.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدام دولت برای ساخت و ساز ۴۰۰ هزار واحد مسکونی قرار است با تسهیلات 12 درصد به مردم ارائه شود گفت: در حال حاضر خانه سازی های بنیاد مسکن با تسهیلاتی با سود 4 درصد است و ما در تلاشیم تدابیری بیاندیشیم تا تسهیلات مسکن انقلاب با سودی بین 4 تا 9 درصد باشد تا امکان کنترل بازار و مهار قیمت فراهم باشد.
 
علیپور با اشاره به دستور کار کمیسیون عمران در هفته پیش رو تصریح کرد: ادامه بررسی راهکارهای تامین مالی مسکن در دستور کار جلسه آینده کمیسیون عمران قرار دارد.
 
انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار