مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مرداد 1399 - 13:23   |   کد مطلب: 24091
در حالی که هنوز سوالات و ابهامات فراوانی پیرامون ماجرای رانت واردات گندم توسط سعید حجاریان مطرح است، برخی فعالان رسانه ای اصلاح طلب، آشکارا برای حمایت از تئوریسین اصلاحات وارد عرصه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،همزمان با افشای رانت خانوادگی سعید حجاریان برای واردات گندم، چهره های منتسب به جریان اصلاحات در چند روز اخیر از هیچ تلاشی در تطهیر چهره تئوریسین این جریان سیاسی فروگذار نکردند.

در ادامه نقش آفرینی رسانه های اصلاح طلب از سایت جماران و انصاف نیوز تا روزنامه اعتماد که دچار دستپاچگی تامل برانگیز شدند، صبا آذرپیک هم که همواره سعی دارد خود را یک سوت زن و کاربر توئیتری ضد فساد نشان دهد در خصوص موارد مربوط به حجاریان با طرفدرای سیاسی سعی کرد آنرا غیر قابل استناد توصیف کند.

وی با انتشار فیلمی از اسناد افشا شده از شرکت واردات گندم حجاریان گفت: باید بررسی کرد و دید آیا اسناد منتشر شده درباره شرکت راشا تندیس پارسیان صحت دارد یا نه.

تناقض این عنصر اصلاح طلب در فضای مجازی در مقابله با فساد زمانی مشخص می شود که مطرح می کند: «مگر واردات گندم کار غیر قانونی است و آیا شرکت‌های دیگری وجود ندارند که با پول گندم وارد می کنند!»

این چهره مدعی مبارزه با فساد با این ادعا که منتشر کنندگان این اسناد قصد تخریب و تهمت دارند گفت نباید عجله کرد تا صحت اسناد منتشر شده بررسی شود.

این در حالی است که آذرپیک با مواضع ضد و نقیض یک روز حامی پابرهنگان و سینه چاک گرسنگان است و روز دیگر درست زمانی که اسناد رانت خواری یکی از افراد مطرح اصلاح طلب منتشر می شود توصیه می کند که «باید با دقت بیشتری جلو برویم».

البته برخی معتقدند در شرایطی که یکی از چهره های مهم و تاثیرگذار جبهه اصلاحات مورد سوال قرار گرفته است، در یک هماهنگی پنهان همه عناصر اصلاح طلب که مدت ها سعی کرده بودند، چهره ای فرا جناحی از خود به نمایش بگذارند، وارد میدان دفاع از وی شده اند.

اخیرا روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تسویه‌حساب سیاسی با رمز فساد‌ستیزی» با حمایت از حجاریان نوشت: « پرونده‌سازی علیه سعیدحجاریان را با تقسیم کار تیمی آغاز کرده‌اند. یک کاربر در شبکه‌های اجتماعی با یادآوری تلاش ناکام یک جریان برای حذف فیزیکی حجاریان در 20 سال پیش گفته است حالا دنبال ادامه کار ناتمام خود با خذف غیرفیزیکی او هستند. این موج از یک‌سو می‌تواند واکنش به اظهارنظرهای اخیر حجاریان باشد و از سوی دیگر می‌تواند اهداف دیگری را دنبال کند که رخدادهای آتی آن را روشن‌تر خواهد کرد. »

در صورتی که این روزنامه حالا نشان می دهد که نگاهش به مسائلی چون فساد و رانت کاملا جناحی و سیاسی بوده است و اگر فردی از جناح اصلاحات مرتکب فساد شود وظیفه روزنامه های اصلاح طلب نه تنها مقابله با این فساد نیست بلکه حمایت از عضو جریان اصلاحات را بر خود واجب می داند.

آذرپیک نیز که طی سال های گذشته تلاش کرده بود با به اصطلاح افشاگری پیرامون فساد و رانت برخی مدیران دولتی و غیردولتی، وجهه ای برای خود ایجاد کند، در ماجرای حجاریان، ناگهان تبدیل به یک عنصر طرفدار و ماله کش تبدیل شد.

باید منتظر بود و دید که آیا نتیجه پیگیری های وی در شبکه اجتماعی چه می شود و آیا با افشاگری درباره تئوریسین اصلاحات همراه شده یا موضوع از سوی او کاملا به فراموشی سپرده می شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار