مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. شهريور 1399 - 14:36   |   کد مطلب: 24138
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» تسهیلات ویژه این دانشگاه برای دانشجویان در دوران شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند»، درباره شرایط فعلی آموزش و کمک‌هایی که می‌توان در این شرایط خاص به دانشجویان کرد، همچنین اهداف دانشگاه آزاد به گفت وگو پرداخت.

وی با ذکر بعضی از تغییرات در قوانین سال جاری دانشگاهها به علت همه‌گیری کرونا گفت: شرایط مهمان شدن امسال دانشجویان با توجه به کرونا تغییر کرده، امسال یک برنامه جامع برای دانشجویان  به نام دانشیار درست کرده‌ایم که کل دانشگاه را به یک شبکه تبدیل کرده و بحث مهمان شدن به‌سادگی صورت می‌پذیرد.

دکتر طهرانچی افزود: در این سیستم خیلی از مشکلات جابه‌جایی حل می‌شود و چیزی به‌عنوان مسئله مهمان نخواهیم داشت یعنی دانشجویان در همان محل زندگی خود امتحان می‌دهند.  این موضوع برای دانشجویان تهران ساکن شهرستان و برعکس هم صادق است. به‌طور مثال امسال چیزی حدود پنج هزار امتحان جامع به همین شکل برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ما به‌عنوان سازمانی که در کرونا آسیب‌دیده، سعی کرده‌ایم نهایت تعامل را با مردم داشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: از دیگر کمک‌هایی که به دانشجویان شده اینکه دانشگاهها  برای ثبت‌نام‌ترم جدید، به بدهی‌های قبلی کاری نداشته و دانشجویان  فقط ملزم به پرداخت شهریه ثابت هستند. همچنان تمهیداتی برای وام‌های بانکی ارزان‌قیمت برای دانشجویان در نظر گرفته‌ شده است.

 

دکتر طهرانچی همچنین در خصوص اهداف این سازمان خاطرنشان کرد: شعار امروز دانشگاه آزاد و هدف آن کیفیت و کارآمدی است. ما به مهارت محور بودن خیلی جدی توجه کرده‌ایم. مثلاً الان طرحی در اصفهان اجرا می‌شود تحت عنوان پویش صنعت که با هماهنگی اتاق بازرگانی انجام شده و طبق آن دانشجویان دو روز به‌صورت کارورز در کارخانه ها حضور دارند و این به جذب نیروی کار نیز کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان اظهار داشت: ما امیدواریم فضایی فراهم شود که آینده جوانان ما تضمین باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در گذشته زنجیره‌هایی مثل هم بود ما آن را به یک شبکه تبدیل کردیم، درواقع ما به دنبال تأسیس و اجرای شبکه‌های علمی اجتماعی هستیم که امکان تبدیل‌شدن به یک شبکه مرجع را داشته باشد.  درنتیجه هر نقطه‌ای در شبکه باید کیفیت خود را بالا ببرد و برای مردم منطقه کارآمد باشد.این حرکت می‌تواند هویت ملی ما را تقویت کند. باید دانش اجتماعی جوانی که تحصیل می‌کند بالا برود که موجب کارآمدی او درزمینه حرفه‌ای و زندگی شخصی و اجتماعش شود.

دکتر طهرانچی گفت: در آخر هم  لازمه هر تغییری تحمل و صبر و جدیت و جهاد است و ما امید به همراهی از همه جوانان سرزمین داریم که بتوانیم آینده خوب و پر از امیدی رقم بزنیم.

 

منبع : فرهیختگان

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار