مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. مهر 1399 - 12:19   |   کد مطلب: 24156
تاریخ نشان داده است هیچ خیر و برکتی در دنیا از اعتماد به غرب به دست نمی آید، اما با این حال بعضی از روشنفکران در خاورمیانه اعتماد به غرب را لحاظ کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دکتر مرتضی قائمی رییس دانشگاه آزاد همدان با حضور در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان انقلابی همدان در قبال قرار داد ننگین عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین ضمن گرامی داشت هفته ی دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت.
 دکتر مرتضی قائمی در سخنرانی خود گفت: گفتمان ها در دنیا در تعارض با هم شکل می گیرند، تثبیت میشوند و حاکمیت خود را اعلام می کنند. گفتمان های موجود در دنیا خیلی قویتر از گذشته با ابزارهای پیشرفته تر و متنوع تر تلاش دارند ارزشهای خود را حفظ کنند. گفتمان انقلاب اسلامی نیز با مبانی خاص اعتقادی هویتی و ملی در حال جذب و انتقال به کشورهای مختلف است.
ایشان ادامه داد: صدور این سبک زندگی با این مبانی اعتقادی مستلزم فداکاری و هزینه می باشد، همانطور که تاکنون صدها هزار شهید و مجروح آزاده و ایثارگر برای حفاظت از این گفتمان اسلام تقدیم کرده ایم.
رئیس دانشگاه آزاد همدان تاکید کرد: در بررسی مبانی انقلاب اسلامی، در دیدگاه معمار کبیر انقلاب امام (ره) و مقام معظم رهبری یکی از اصول گفتمان انقلابی عزت محوری در روابط اجتماعی و بین المللی است.
وی در ادامه با اشاره به موضوع قراردادهای اخیر رژیم صهیونسیتی گفت: با توجه به انتخابات اخیر آمریکا ترامپ در تلاش است تا اعتماد ملی خود را مجددا بدست آورد، در بعد دیگر نتانیاهو نیز با توجه به فساد ملی و اعتراضاتی که علیه خود مشاهده می‌کند نیاز به جذب آرا دارد. و این ایران است که گفتمان اسلامی آن با قوت و شدت در حال انتشار است و منطقه را درنوردیده. این گفتمان در نیجریه و حتی آمریکای جنوبی و هند روز به روز مقتدر عمل میکند و آسیب پذیری آن به حداقل می رسد. لذا غرب در مهار این گفتمان تلاش میکند و امارات نیز به خیال خودش سعی دارد با زیر سایه قرار گرفتن کشورهای دیگر در این راستا برای تثبیت خود گامی بردارد.
ایشان در ادامه اظهار داشتند: تاریخ نشان داده است هیچ خیر و برکتی در دنیا از اعتماد به غرب به دست نمی آید، اما با این حال بعضی از روشنفکران در خاورمیانه اعتماد به غرب را لحاظ کرده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار