مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مهر 1399 - 9:19   |   کد مطلب: 24165
همزمان با هفتهٔ دفاع مقدس باغ موزه استان همدان میزبان نمایشگاه اقتدار ۴۰ ساله است. در بین ۶۵ غرفهٔ گوناگون این نمایشگاه، نقاشی های سیاه قلم ۱۴ شهید مدافع حرم اثر نسیم زارع چشم نوازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،گفتگوی صمیمانه‌ای با این دانشجوی هنرمند داشته که در ادامه می خوانید.

*لطفا خودتان را معرفی کنید؟
زارع: نسیم زارع هستم، دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مقطع کارشناسی. 10سال است که مشغول طراحی در سبک سیاه قلم می باشم.

*در مورد غرفه ای که برگزار کرده اید توضیح بدهید؟
زارع: بنده در این نمایشگاه، نقاشی 14شهید مدافع حرم استان همدان و نقاشی امام خمینی (ره) وامام خامنه ای مدظله عالی و سردار قاسم سلیمانی را به تصویر کشیده ام.
نام غرفه را نقش نور گذاشتم که در ارتباط با تمثال همین شهدا است. این غرفه در باغ موزه دفاع مقدس دایر می باشد که قرار است انشاالله نمایشگاه خیابانی هم برگزار شود.
تا این لحظه بازدید خیلی خوب بوده است و بازخوردهای خیلی خوبی هم داشتیم.

*هدفتان از انتخاب این ۱۴ شهید چه بود؟
زارع: هدفم از انتخاب 14شهید مدافع حرم استان همدان این بود که شاید این گونه ادای دینی کرده باشم و شاید درصدی بتوانم ایثار و از خودگذشتگی شهدا را جبران نمایم.
در باره شهدا مطالب زیادی خوانده بودم و از خودگذشتگی این عزیزان برایم جالب بود ، هر کدام از این عزیزان فرزند کوچک داشتند یا پدر یک خانواده پر جمعیت بودند و وابستگی به خانواده  داشتند، اما با همهٔ این تفاسیر از جان خود برای انقلاب، مردم و کشورمان ایران  گذشتند. این موضوع خیلی برایم ارزشمند بود.

* ویژگی و سبک نقاشی ها چیست ؟
زارع: نقاشی ها با تکنیک سیاه قلم در ابعاد 25در 40سانتیمتر و در سبک هایپر رئالیسم طراحی شده است. خداروشکر خانوادهٔ این شهدای عزیز در مراسم تجلیل از خانواده های شهدا حضور داشتند و خیلی از نقاشی های چهره ها راضی بودند.

*بعداز اتمام نمایشگاه چه برنامه ای برای نقاشی ها دارید؟
زارع: این نقاشی ها در باغ موزه دفاع مقدس برای همیشه به نمایش گذاشته می شوند. قصد دارم نقاشی امام خمینی (ره) و امام خامنه ای را به پدر و مادرم هدیه کنم، زیرا پدرم نیز در زمان هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند و اتفاقا ایشان باعث شدند که من به شهدا علاقه مند شوم. توضیحاتی که ایشان از زمان جنگ برایم می گفتند و اتفاقاتی که در آن زمان افتاده؛ برایم جالب بود. من هم تصمیم گرفتم فعالیتم را در این حوزه شروع کنم.

*در آخر اگر نکته ای هست بفرمایید:
زارع: از سردار ظفری و جناب لطفی و جناب الهی تبار که بسیار زحمت کشیدند و من را در برپایی این غرفه یاری کردند تشکر می نمایم.
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه‌ها

خدا قوت رزمنده

دیدگاه شما

آخرین اخبار