مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مهر 1399 - 8:42   |   کد مطلب: 24167
صبح دیروزجلسه درس اخلاق اعضای بسیج دانشجویی استان همدان با حضور مدیر حوزه علمیه و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، صبح دیروز اعضای بسیج دانشجویی استان همدان با آیت الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، دیدار کردند.
در این نشست آیت الله موسوی اصفهانی، اولین قدم برای جهاد ‌و رسیدگی به مشکلات مردم را خودسازی دانست و گفت: در هر جایگاهی که باشیم قدم اول و زیربنای تمام گامها خودسازی است. در بین دستورالعمل های متعدد قرآنی نیز خودسازی بر دستورالعملهای جهادی و رسیدگی به مشکلات مردم و مبارزه با طاغوت مقدم است. پیامبر اکرم(ص) ۱۳ سال مسئلهٔ خودسازی را به حداکثر اهمیت پیگیری کردند. قرآن کریم می فرماید: اگر شما هدایت یافته باشید کسی نمی تواند به شما ضرر برساند.
وی ادامه داد: پر کردن سنگرهای دفاع از دین خدا نیازمند خودسازی است.اگر خودسازی در اسطوره ها و شهدای انقلاب اسلامی ایجاد نشده بود تن به مسائل سخت نمی دادند.
مدیر حوزهٔ علمیه استان همدان اذعان کرد: تا قدم اول همراه با اخلاص انجام نشود زمینه برای قدمهای بعدی فراهم نخواهد شد.خودسازی محور سعادت است و غفلت از خود محور شقاوت.
وی در ادامه گفت: زمانی که خودسازی انجام شد، جهاد فی سبیل‌الله، مطالبه از مسئولین و خدمت رسانی به مردم همراه با اخلاص و وظیفه شرعی می شود و آنموقع است که استفاده می رساند.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه مبحث مطالبه گری را عنوان کرد و گفت: طبق توصیهٔ مقام معظم رهبری یکی از وظایف همهٔ ما مطالبه از مسئولین است.
وی با تاکید بر این موضوع که مردم از اوضاع کشور سخت ناراحت هستند، گفت:
بی پرده می گویم، مردم بیشتر از مسئله ی کرونا، از اوضاع اقتصادی ناراحت هستند.
اقتصاد حداقل نود درصد مردم را در حال فلج کردن است. لذا دست بوس افرادی که می توانند مطالبه گری داشته باشند هستیم و پشتیبانی و دنباله روی از آنان را وظیفهٔ خود می دانیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری توضیح داد:
همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مطالبه گری نیازمند دلیل، استدلال و برهان است تا طبق واقعیات باشد.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که مطالبات منعکس شده و شکل داده شده کم است. زمانی این مطالبات تاثیرگزار خواهد بود که به حق و شکل داده شده باشد.
آیت الله موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: مطالبات باید همراه با عقلانیت و بدون بهم ریختن اوضاع کشور از بسیج به بدنهٔ مردم منتقل شود و همراه با پشتیبانی عمومی مردم باشد.

در پایان جلسه از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در ناحیه بسیج دانشجویی تقدیر به عمل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار