مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مهر 1399 - 13:39   |   کد مطلب: 24175
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از مشارکت و فعالیت کم اساتید این دانشگاه در قرارداد‌های ارتباط با صنعت خبر داد و گفت: یک چهارم اعضای هیئت علمی ما در این موضوع فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،محمد رحیمیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره تعداد اعضای هیئت علمی فعال این دانشگاه بیان کرد: درحال حاضر کمتر از ۲۲۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه تهران مشغول فعالیت هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه تمامی اعضای هیئت علمی در بحث فعالیت‌های علمی موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کرده‌اند، ادامه داد: البته این لازمه‌ای برای هر استاد است که جهت ارتقا و ترفیع باید فعالیت‌های پژوهشی داشته باشد؛ بنابراین تمامی اعضای هیئت علمی در کار‌های پژوهشی مشارکت جدی دارند.

رحیمیان دانشجویان تحصیلات تکمیلی را محرکه پژوهش در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران دانست و اظهار داشت:  برای انجام فعالیت‌های پژوهشی معمولا اساتید همراه با تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری یک تیم تحقیقاتی تشکیل می‌دهند و کار را پیش می‌برند.

وی با اشاره به بحث ارتباط با صنعت و فعالیت اعضای هیئت علمی در پروژه‌ها عنوان کرد: متاسفانه بحث فعالیت‌های اساتید در پروژه‌های صنعت همچون فعالیت علمی و پژوهشی آن‌ها نیست و در این قسمت فعالیت کمتری را شاهد هستیم؛ به گونه‌ای که تنها یک چهارم کل اساتید دانشگاه در بحث قرارداد‌های ارتباط با صنعت و رفع نیاز‌های آن‌ها فعال هستند.

به گفته رحیمیان؛ خوشبختانه سال به سال موضوع ارتباط با صنعت در دانشگاه تهران رونق بیشتری پیدا می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: در شرایط فعلی تحریم و نرخ ارز بالا همکاری صنایع با دانشگاه‌ها از لحاظ اقتصادی بالاترین ارزش را دارد؛ بنابراین صنعت با مراجعه به دانشگاه و اعلام نیاز‌های خود می‌تواند از ظرفیت دانشگاهیان به ویژه دانشجویان برای رفع مشکلات کمک گیرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار