مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مهر 1399 - 8:41   |   کد مطلب: 24201
هرچند این روزها شاهد اتفاقات ناخوشایندی هستیم که ویروس کرونا رقم می زند، اما در این بین شکوفا شدن استعدادهای دانشجویان ایرانی و دغدغه مندی هایشان باعث دلگرمی می شود. خبرگزاری صدای دانشجو گفتگویی با مخترع همدانی دستگاه ضدعفونی کننده داشته که در ادامه می خوانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،خودتان را معرفی کنید:
مائده صیاد زاده هستم، دانشجوی رشته ی طراحی لباس دانشگاه جهاد دانشگاهی. 21 ساله. از کودکی علاقه ی زیادی به اختراع و  مطالعه آزاد در زمینه ی علمی پژوهشی داشته ام. این علاقه منجر به اختراعات زیادی شد اما دستگاه ضدعفونی کننده اولین اختراع بنده است که به مرحه ی تولید رسید.
چه شد که به فکر اختراع دستگاه ضدعفونی کننده افتادید؟
با توجه به اوضاعی که ویروس کرونا و نیاز جامعه رقم زد ایده اختراع دستگاه ضد عفونی کننده به ذهنم رسید. نیاز بود در اداره ها و مکان های عمومی جایی برای ضد عفونی دست ها باشد که سریعا دست ها ضد عفونی بشود.
در مورد اختراع خود توضیح بدهید؟
دستگاهی که اختراع کردم دستگاه ضدعفونی کننده دست در دو مدل پایه دار و دیواریست که به وسیله ی چشمی های حساس به شی شروع به کار کرده، طی 2 ثانیه محلول ضدعفونی کننده را خارج و اضافی محلول را درمخزن جمع آوری میکند. در مخزن این دستگاه از محلول هایی با درصد الکل بالا استفاده می شود. این دستگاه شامل 16 قطعه یک پایه ی ام دی اف ، واتر پمپ، چشمی و تایمر تنظیم کننده هوشمند برای پاشش مناسب محلول است و با جریان 12 ولتی برق کار میکند. این دستگاه در حال حاضر وارد مراحل تولید و بازار کار شده.
اختراع شما چه تفاوتی با دستگاه های مشابه دیگر دارد؟
مدل دیواری این دستگاه جای کمتری اشغال می کند و مانع عبور و مرور نمی شود.ظاهری شکیل تر دارد و سرعت ضدعفونی کردن آن به نسبت باقی دستگاه ها سریع تر است.

موفق به ثبت اختراع خود شده اید؟
این اختراع در حال ثبت شدن است و هنوز به طور کامل ثبت نشده، از آنجایی که ثبت اختراع روال کاری و اداری پیچیده و زمان بری دارد، ممکن بود استفاده ی عمومی از این دستگاه  به تعویق افتاده و محصول خارج از زمان نیاز به جامعه ارائه شود.

چگونه موفق شدید اختراع خود را وارد بازار کار و استفاده ی عمومی کنید؟
اختراع خود را برای اولین بار به شهرداری همدان معرفی کردم و شکرخدا تحت حمایت مدیریت امور مالی شهرداری، آقای نصری قرار گرفت و وارد تولید شد. تا کنون حدود 6 عدد از این دستگاه تولید شده و در اداره های استان همدان مورد استفاده عموم قرار گرفته است.همچنین همراه با شروع فعالیت در زمینه تولید دستگاه اقدام به ثبت شرکت برای فروش دستگاه ها و ارائه خدمات پس از فروش کردم.

کلام آخر:
به تمام افرادی که به دنبال ارائه ی ایده ی خود هستند می گویم که اگر ایده ی شما مورد استقبال مسئولین قرار نگرفت ناامید نشوید و با تمام وجود کار خود را پیگیری کنید. بنده دائما در این راه پشتکار و صبر خود را محک می زدم و همین را عامل موفقیتم میدانم. یکی از چیزهایی همواره در این راه به من انگیزه میداد سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با تولید ملی و گفتارهای شهید حسن صوفی بود که گفته بودند از حداکثر توان برای خدمت رسانی استفاده کنید. در آخر از شهردار محترم استان همدان آقای صوفی بابت حمایت از بنده کمال تشکر را دارم.

 

دیدگاه‌ها

♡دعای پدر و مادر♡

دیدگاه شما

آخرین اخبار