مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. آبان 1399 - 14:07   |   کد مطلب: 24221
نخستین لیگ مناظره مسئله محور بسیج دانشجویی استان همدان با هدف پرورش افراد در راستای افزایش آگاهی، فن مناظره، فن بیان، فن تخاطب و اصول استدلال مستند و منطقی بر پایه علم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، معاون مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی استان همدان در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با هدف برگزاری نخستین لیگ مناظرات دانشجویی در سطح استان اظهار کرد: هدف از برگزاری لیگ توانمندسازی و کمک به پیشرفت دانشجویان در فن مناظره، فن بیان، فن تخاطب و اصول ارائه مناظره بر پایه منطق و علم و مستندات است.

میثم رحیمی در رابطه با نحوه برگزاری لیگ مناظرات دانشجویی مطرح کرد: ۱۶ تیم در دوره اول لیگ مناظرات ثبت نام کردند که ۱۰ تیم متعلق به خواهران و شش تیم متعلق به برادران است.

وی افزود: از دانشگاه های مختلف و مطرح از جمله دانشگاه بوعلی سینا، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور، صنعتی و فرهنگیان در این لیگ شرکت کردند.

رحیمی در رابطه با مسئله محور بودن لیگ مناظرات بیان کرد: قصد داریم تا پایان سال پنج لیگ مناظره مسئله محور را برگزار کنیم که نخستین لیگ در رابطه با موضوعات مسئله محور اجتماعی و اقتصادی است که در حوزه های اجتماعی محدود به خانواده و معطوف به مسائل ازدواج دیرهنگام، طلاق، تشکیل خانواده، فرزندآوری و جمعیت و در مباحث اقتصادی با گستردگی بیشتری از جمله بحث واردات و صادرات، خصوی سازی، ارتباطات بین الملل، بورس، ارز، کالا ، اشتغالات روستایی و صنعتی و ... برگزار می شود.

 وی در رابطه با برگزاری لیگ خواهران 
مطرح کرد: لیگ مناظرات خواهران از تاریخ ۷ تا ۸ آبان ماه برگزار شد که از ۱۰ تیم، سه تیم ابتکار، آلاء و شهید همدانی توانستند به نیمه نهایی راه پیدا کنند و در مرحله چالش در زمینه بحث گردشگری استان و مباحث اقتصادی، دوتیم آلاء و شهید همدانی به فینال راه پیدا کردند و در نهایت تیم شهید همدانی به عنوان تیم اول و آلاء به عنوان تیم دوم برگزیده و انتخاب شدند.

رحیمی در پایان این مناظرات را فرصتی برای پیشرفت دانشجویان در بحث مطالبه گری دانست و مطرح کرد: در این لیگ تیم ها به صورت هدفمند در هسته های پژوهشی، علمی و مطالبه گری با توجه به پتانسیل موجود فعالیت می کنند و برآورد ما حضور دانشجویان برگزیده در مباحث مطالبه گری در سطح استان و کشور است.

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار