مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. آبان 1399 - 9:51   |   کد مطلب: 24226
جنبش دانشجویی دانشگاه‌های کشور به مناسبت ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی برنامه‌های متنوعی را ترتیب دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،روز ۱۳ آبان فرصت مناسبی است که دانشجویان در جمع های دانشجویی به تبیین ماهیت استکبار و مقابله با تفکرات غربی بپردازند. هر سال دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی برنامه های مختلفی را در این خصوص در دانشگاه برگزار می کردند، ولی امسال با شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن آموزش، برنامه های روز استکبارستیزی هم به صورت مجازی برگزار می شود.

 

بر این اساس همزمان با دهه استکبارستیزی و سالروز یوم الله ۱۳ آبان گفتگوی اینستاگرامی با حضورقدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در کشور‌های مکزیک و استرالیا با موضوع افول آمریکا؛ ظهور ایران قوی دوشنبه ۵ آبان ساعت ۲۰  در اینستاگرام برگزار شد. اینبرنامه را هسته بین الملل بسیج دانشجویی گیلان ترتیب داده بود.
 
 
بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی نیز به همین مناسبت، فراخوان تولیدات دانشجویی ویژه ۱۳ آبان را منتشر کرد.

دانشجویان تا تا ۲۰ آبان ۱۳۹۹ مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند. به نفرات برگزیده در این فراخوان، جوایز نفیسی همزمان با ۲ آذرماه، سالروز تشکیل بسیج دانشجویی اهداء خواهد شد.
 
 
چهارمین نشست از سلسله نشست‌های بصیرتی سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان هم با موضوع انتخابات ۲۰۲۰، اوج تنش‌های آمریکا با سخنرانی محمود بابایی، استاد دانشگاه شهید باهنر شنبه، ۱۰ آبان ماه در احیه بسیج دانشجویی کرمان برگزار شد.
 
 
بسیج دانشجویی مدرسه عالی و دانشگاه شهیدمطهری زاهدان نیز به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی دوره مجازی آمریکا ۲۰۲۰ را با حضور اساتیدی، چون ابوذرگوهری مقدم، علیرضا رضاخواه، سعدالله زارعی و حمیدرضا غلامزاده برگزار میکند.

این دوره در ۴ جلسه از سه شنبه، ۱۳ آبان تا جمعه، ۱۶ آبان با عناوین انتخابات آمریکا مصداق نقض دموکراسی، آینده‌ی روابط و تقابل ایران و آمریکا، منافع و اهداف آمریکا از حضور در خاورمیانه و افول سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا برگزار خواهد شد.

علاقمندان تا فردا، دوشنبه، ۱۲آبان ساعت ۱۹ وقت دارند به لینک https://formaloo.com/basijmotahari۱۱۱ مراجعه و فرم ثبت نام را کامل کنند.
 
 
محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هم در جمع دانشجویان و اساتید بسیج دانشجویی استان گیلان حاضر شد و
در نشست تخصصی بررسی اسناد لانه جاسوسی آمریکا به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: برخی شبهه وارد میکنند که چرا باید لانه جاسوسی آمریکا تسخیر می شد؟! وقتی دیپلمات کشوری به جای ایجاد روابط دیپلماتیک در حیطه وظایف، مشغول به برنامه ریزی برای براندازی و ایجاد کودتا و جاسوسی برای کشور ثانی می شود، مصونیت خود را از دست خواهد داد.

کوشکی افزود: اسناد لانه جاسوسی به مانند سندی خام دارای ارزش پژوهشی بالا هستند و باید منابع پایان نامه و رساله های رشته های مرتبط در مقاطع ارشد و دکترا قرار گیرد.
 
 
همچنین ستاد بزرگداشت دهه استکبار ستیزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در اولین رویدادبین المللی استان فارس دوره‌ای تحت عنوان سفیران انقلاب اسلامی را به صورت مجازی برگزاری می‌کند.
در این دوره که از ۱۰ تا ۱۵ آبان ماه برگزار می‌شود، به صورت شش روزه متوالی عصر‌ها اساتید مطرح کشوری و شخصیت‌های بین المللی جهان اسلام به دانشجویان و مخاطبان شناخت و دورنمایی بهتر از کشور‌های مهم جهان اسلام نظیر عراق، لبنان، سوریه، یمن، نیجریه، شبه قاره هند، آمریکا و اروپا ارائه خواهند داد.
 
بیشتر بخوانید:

رویداد بین‌المللی «سفیران انقلاب اسلامی» به صورت مجازی در فارس برگزار می‌شود

 

حجت‌الاسلام سید حسین نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس هم با حضور در مراسم نقش و جایگاه جوان مؤمن انقلابی در گام دوم انقلاب در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت، با اشاره به اینکه عده‌ای معتقدند که سیاست خارجی ما ربطی به دین ندارد، مطرح کرد: همه‌چیز به دین مربوط است و دین اسلام و قرآن دیپلماسی دینی دارد.
 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برخی از مسؤلان دولتی ما به دنبال اسلام آمریکایی هستند، گفت: مثل روز روشن بود که آمریکایی‌ها بر تعهد برجام پایبند نیستند، اما مسؤلان گوش نکردند.

 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه تفکر غربی و سرمایه‌داری مسؤلان باعث گرانی و مشکلات مردم شده است، گفت: تا زمانی که تفکر غربی و سرمایه‌داری در مسؤلان باشد مشکلات اقتصادی ادامه دارد.

 

بیشتر بخوانید: 

مشکلات کشور ناشی از تفکر غرب زده مسئولان است

 

بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان به مناسبت ۱۳ آبان مراسم سخنرانی سیاسی و انقلابی برگزار می‌کند. این مراسم به صورت مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام بسیج دانشجویی این دانشگاه به آدرس @ukb.ir پخش می‌شود.

در این مراسم، محسن نصری، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان لزوم استقلال و عدم وابستگی به استکبار جهانی را تبیین می‌کند.
 
 
بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام (ره) نیز به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی نشست مجازی برگزار می‌کند.

این نشست با موضوع «از تسخیر لانه جاسوسی، تا مذاکره با آمریکا» به صورت مجازی با حضور صادق شهبازی امروز دوشنبه، ۱۲ آبان ماه برگزار خواهد شد.
 
 
همچنین همایش مجازی به مناسبت ۱۳ آبان و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

موضوع این همایش مجازی «۱۳ آبان، علل ستیزه و تحریم آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی» عنوان شده و در آن مصطفی شفایانی به تبیین موضوع همایش می‌پردازد.
 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار