مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. آبان 1399 - 13:47   |   کد مطلب: 24228
قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ستاد نقشه جامع علمی کشور کلیات ساماندهی آموزش عالی را تصویب و به وزارت علوم ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی تجمیع دانشگاه ها طی فرایند ساماندهی آموزش عالی گفت: یک بند از سند آمایش آموزش عالی این است که ساماندهی آموزش عالی انجام شود.

وی ادامه داد: اخیرا نیز وزارت علوم گزارشی درباره چگونگی ساماندهی آموزش عالی به ستاد نقشه جامع علم کشور ارائه کرد که ستاد با کلیات آن موافق کرده و آن را تایید کرد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ولی درباره تجمیع دانشگاه ها و چگونگی آن و اینکه کدام دانشگاه با کدام دانشگاه تجمیع شود ستاد نقشه جامع علمی کشور مورد به مورد مصوبه ای نداشته است ولی تایید کلی طرح ساماندهی آموزش عالی را به وزارت علوم ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، طرح ساماندهی یک جزء از محورهای هشت گانه طرح آمایش آموزش عالی است و موضوعاتی چون تجمیع و مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موارد دیگر در این طرح دیده شده است.

همچنین مقرر شده است که جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها بر مبنای سند آمایش آموزش عالی صورت گرفته و بر اساس آن نیز وزارت علوم مجوز جذب را صادر ‌کند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار