مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1399 - 20:15   |   کد مطلب: 24229
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در همدان گفت: بسیج دانشجویی مدتی است نهضت مسئله‌محوری و نقش‌آفرینی تخصصی را آغاز کرده که باید این رویکرد در بین دانشجویان دغدغه‌مندی که به دنبال حل مسائل جامعه هستند گفتمان‌سازی و جریان‌سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

بنیامین قوام‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای رویداد مسئله‌محوری «کاوش» اظهار کرد: در این رویداد به دنبال فراهم کردن بستری برای حل مشکلات به دست جوانان دانشجوی استان همدان هستیم.

وی گفت: بسیج دانشجویی مدتی است نهضت مسئله‌محوری و نقش‌آفرینی تخصصی را آغاز کرده که مورد تایید و تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و باید این رویکرد در بین دانشجویان دغدغه‌مندی که به دنبال حل مسائل جامعه هستند گفتمان‌سازی و جریان‌سازی شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در همدان با بیان اینکه این ماموریت مهم در رویداد کاوش با نقش‌آفرینی تخصصی هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی دنبال خواهد شد ادامه داد: هسته‌های مساله‌محور دانشجویی با عنوان هسته‌های پژوهشی، مطالبه‌گری، فرهنگی و جهادی در رویداد کاوش حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد مشکلات به دست جوانان حل شود؛ قطعا رویکرد مسئله‌محوری بهترین رویکرد خواهد بود گفت: رویکرد مسئله محوری یعنی مسائل کلان را از دل ریز مشکلات بیابیم و برای حل آنها راهکار ارائه دهیم.

قوام‌پور ادامه داد: دانشجویان در رویداد کاوش حول ۱۱ محور جامعه و فرهنگ، کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری، راه و شهرسازی، عدالت شهری، بهداشت و درمان، تربیت و آموزش، حقوق و سیاست و رسانه ملی به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه این رویداد شامل سه مرحله است گفت: در مرحله اول کاوش، تیم‌ها پس از ثبت نام باید فعالیت خود را آغاز کرده و نتیجه تلاش‌های خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در همدان افزود: انتظار ما در "کاوش یک" این است که هر یک از هسته‌های دانشجویی یک مسئله مهم و اولویت‌دار را در سطح استان شناسایی کرده و پس از مشخص کردن علت و پیامدهای آن برای حل آن، راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در ادامه راهکارهای دانشجویان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و صاحبان طرح های برگزیده راهی مرحله دوم کاوش می‌شوند گفت: کارگاه‌های آموزشی مسئله‌محوری در این مرحله یعنی "کاوش ۲" آغاز می‌شوند و برای تیم‌های مسئله محور، پشتیبان‌هایی در نظر گرفته می‌شود که آنان را همراهی کنند تا بتوانند سطح راهکارهای خود را ارتقا بخشند.

قوام‌پور اظهار کرد: به همین منوال برگزیدگان این مرحله وارد مرحله سوم خواهند شد که به صورت تخصصی نظام مسائل استان همدان را شناسایی کرده و با کمک معاونت‌های سازمان بسیج دانشجویی استان، فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای هسته های برگزیده در این مسابقه جوایز نقدی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است گفت: به ترتیب به هسته اول ۱۰ میلیون ریال، هسته دوم ۵ میلیون ریال، هسته سوم ۲ میلیون ریال و به هر یک از هسته های چهارم، پنجم و ششم یک میلیون ریال اهدا خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در همدان افزود: دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رویداد می توانند به صفحه اینستاگرامی به نشانی SERAT_UNI یا کانال تلگرامی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان به نشانی BSOIH مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار