مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1399 - 20:19   |   کد مطلب: 24232
رقابت های لیگ مناظره مسئله محور دانشجویی صبح امروز پنجشنبه ۱۵ ابان ۹۹ با شرکت تیم های اندیشه مطهر، نور، حکمت، میزان، میقات و شهیداحمدی روشن به ترتیب از دانشگاه های صنعتی، ازاد اسلامی، پیام نور و قرارگاه شهیداحمدی روشن به میزبانی معاونت پژوهش و فناوری حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان برگزار گردید .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، میثم رحیمی، مدیر مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی استان همدان گفت: در این رقابت ها که هدف آن رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش و تمرین و تقویت فعالیت های گروهی منسجم و هدفمند می باشد تیم ها به صورت دو به دو در مقابل هم قرار گرفته و از موضع خود در مقابل تیم حریف دفاع نمودند و سرانجام تیم اندیشه مطهر از دانشگاه صنعتی توانست با غلبه بر حریف خود  تیم حکمت از دانشگاه آزاد مقام اول را به خود اختصاص دهد واقعیت امر این است که قرن هاست که مناظره و گفت وگو روشی فراگیر برای طرح، نقد و بررسی مسائل و نظریه هاست.

وی افزود: دانشمندان، عالمان، سیاستمداران و دانشگاهیان برای بیان نظریات خود و بسط و گسترش و اصلاح آن به تقویت گفت وگو و بحث اهتمام ورزیده اند. برگزاری مسابقات مناظره در بین دانشجویان نیز از جمله تمهیدات جامعه‌ی دانشگاهی برای ارتقاء فرهنگ گفت وگو و بسط و گسترش بحث علمی است. برگزاری مسابقات قهرمانی مناظره در دنیا اشکال استاندارد گوناگونی دارد که از جمله ی آنها میتوان به (مدارس جهانی، شیوه‌ی پوپری، پارلمانی و…) اشاره کرد.

مدیر مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی استان همدان در آخر گفت: ما به عنوان برگزار کننده اولین دوره مسابقات مناظره در مجموعه بسیج دانشجویی، بر آن‌ بودیم‌ که تا این مسابقات را در سطح ناحیه بسیج دانشجویی این اهداف را به منصه ظهور برسانیم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار