مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آبان 1399 - 13:30   |   کد مطلب: 24236
طی یک هفته گذشته برخی از دانشگاه‌ها کلاس‌های مجازی خود را آغاز کرده‌اند؛ اما در برخی دیگر هنوز فرایند ثبت‌نام ادامه دارد و شروع کلاس‌ها با تاخیر بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،شیوع ویروس کرونا طی یک سال گذشته شرایط متفاوتی را برای موسسات آموزشی و دانشگاه‌های کشور ایجاد کرد. از تعطیلی کلاس‌های حضوری که البته با کلاس‌های مجازی جبران شدند، گرفته تا تعویق چندباره آزمون سراسری سال ۹۹، همه و همه موجب شد تا کلاس‌های آموزشی نودانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور که هر ساله از ۲۹ شهریورماه آغاز میشد با تاخیر یک الی دو ماه روبه رو شود.
طی یک هفته گذشته دانشگاه‌ها بر اساس تقویم آموزشی جدید خود، ثبت‌نام نودانشجویان را آغاز کردند و اکنون در حال برگزاری کلاس‌های مجازی خود هستند، اما در برخی دیگر از دانشگاه‌ها فرایند ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و شروع کلاس‌ها با تاخیر بیشتری انجام خواهد شد.

دانشگاه تهران

طبق اعلام معاونت آموزشی کلاس‌های نودانشویان دانشگاه تهران از ۱۸ آبان ماه ۹۹ به صورت مجازی آغاز شد، مهلت حذف اضطراری دانشجویان نیز از ۲۷ تا ۲۹ دی ماه خواهد بود و ارزشیابی نیز از ۴ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۸ بهمن ماه ادامه دارد. امتحانات پایان ترم دانشجویان نیز از ۱۸ تا ۳۰ بهمن ماه ۹۹ خواهد بود.
 
 

 
دانشگاه علامه طباطبایی

طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی؛ فرآیند ثبت‌نام برای نودانشجویان مقطع کارشناسی از ۱۲ تا ۱۴ ابان ماه ۹۹ انجام شد. کلاس‌ها درسی نودانشجویان این دانشگاه نیز از ۱۷ آبان ماه به صورت الکترونیکی آغاز شده است و تا اول بهمن ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت. همچنین امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی از ۴ تا ۱۵ بهمن ماه برگزار می‌شود.
 
 

 
دانشگاه شریف

طبق اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف، با توجه به تاخیر در اعلام نتایج نهایی آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۹ و مدت زمان پیش‌بینی شده برای انجام فرآیند ثبت‌نام و انتخاب واحد درسی دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی، کلاس‌های مربوط به این دسته از دانشجویان از ۱۷ آبان ماه ۹۹ به صورت مجازی شروع شد. همچنین با توجه به فشرده بودن این نیم سال تعداد واحد‌های انتخاب شده برای نودانشجویان ۱۳ یا ۱۴ واحد خواهد بود.
 
 
 

دانشگاه الزهرا«س»

طبق اعلام دانشگاه الزهرا«س» ثبت‌نام الکترونیکی پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی از چهارشنبه ۱۴ آبان به صورت الکترونیکی آغاز شد و تا ۱۸ آبان ماه ادامه داشت. کلاس‌های آموزشی نودانشجویان کارشناسی از ۲۴ آبان ماه به صورت مجازی آغاز خواهد شد؛ همچنین دانشجویانی که به هر دلیل از تحصیل در این دانشگاه منصرف یا در تکمیل ظرفیت سایر دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند لازم است حداکثر تا ۳ هفته پس از ثبت نام (برای ورودی‌های ۹۹ آخرین مهلت ۵ آذر ۹۹) درخواست خود را به دانشکده مربوطه اعلام کنند. دانشجویانی که درخواست مرخصی دارند، حداکثر تا ۸ آذرماه درخواست خود را از ظریق ایمیل به دانشکده مربوطه ارسال کنند.
با توجه به ارائه تمامی دروس به صورت مجازی در تمامی رشته ها، به دلیل شیوع کرونا امکان پذیرش دانشجویان جدیدالورود در خوابگاه‌های دانشجویی فراهم نیست.
 
 

 
دانشگاه خوارزمی

ثبت‌نام نودانشجویان دانشگاه خوارزمی از ۱۱ آبان آغاز شد و تا چهارشنبه ۱۴ آبان ادامه داشت. طبق اعلام معاونت آموزشی کلاس‌های آموزشی این دانشگاه نیز در تمامی مقاطع تحصیلی از ۱۷ آبان ماه ۹۹ آغاز شد. با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری تمامی کلاس‌های آموزشی به صورت غیرحضوری خواهد بود.
 

 
دانشگاه شهید بهشتی

ثبت‌نام نودانشجویان قطع کارشناسی در دانشگاه شهید بهشتی به صورت غیر حضوری از ۱۱ آبان آغاز شد و تا ۱۳ آبان ادامه داشت و شروع کلاس‌ها برای این دانشجویان به صورت مجازی از ۱۷ آبان ماه آغاز شد.
 
 

دانشگاه سوره

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی آزمون سراسری در دانشگاه سوره و در رشته ارتباط تصویری و نقاشی ۱۴ آبان ماه و در رشته سینما، ۱۵ آبان ماه انجام شده است. کلاس‌های دانشجویان نیز به صورت مجازی از ۱۷ آبان ماه ۹۹ آغاز شده است.
 

 
دانشگاه علم و صنعت

با توجه به تاخیر پیش آمده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی مقاطع مختلف تحصیلی، کلیه کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت که پیش از این زمان آغاز آن‌ها ۳ آبان ماه تعیین شده بود، از ۱۰ آبان ماه برگزار شد. همچنین کلیه کلاس‌های مقطع کارشناسی که پیش از این زمان آغاز آن‌ها ۳ آبان ماه تعیین شده بود، از ۱۴ آبان‌ماه برگزار شد.
 
دانشگاه علم و فرهنگ

طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علم و فرهنگ، کلاس‌های درسی دانشجویان نوورود در مقطع کارشناسی از روز شنبه مورخ ۲۴ مرداد ماه شروع خواهد شد. دانشجویان در مدت یک هفته باقیمانده تا آغاز کلاس‌های می‌توانند آمادگی و مهارت لازم برای استفاده از سامانه مدیریت یادگیری (LMS) را کسب کنند.
 
 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاونت آموزشی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا کلاس‌های آموزشی این دانشگاه به صورت مجازی و از ۱۷ آبان ماه برگزار می‌شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار