مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. دى 1399 - 19:43   |   کد مطلب: 24294
خیریه محبین صاحب الزمان (عج) نهاوند یکی از گروههای دانشجویی فعال در امور خیریه است که ابتدا کار خود را با جمع آوری مبلغ ماهیانه هزار تومان آغاز کرد و در حال حاضر توانسته صدها خانواده نیازمند را تحت پوشش خود قرار دهد. خیریه ای که مسئول آن اخیرا موفق به کسب عنوان مددکاراجتماعی نمونه در سطح کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، انجام کارخیر در جامعه و کشور ما از فرهنگی دیرینه برخوردار است و با جان مردمان ما عجین شده . برخی از دانشجویان  فعالیت در امور خیریه را همانند باقی فعالیت‌های دانشجویی وظیفه خود دانسته و در این راه گامهای استواری برمیدارند. در شهرستان نهاوند نیز خیریه ای تحت عنوان «محبین صاحب الزمان (عج)» فعالیت خود را با حداقل میزان کمک های دانشجویی آغاز کرد تا بار دیگر ثابت کند برای کمک کردن به دیگران نیاز به سرمایه‌های هنگفت مالی نیست.

به‌ منظور آشنایی با چگونگی شکل ‌گیری و اقدامات انجام‌شده در این خیریه، خبرنگار صدای دانشجو گفت‌و‌گویی با الهه عباسی، موسس خیریه محبین صاحب الزمان (عج) انجام داده‌است که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

الهه عباسی در مورد نحوه شکل گیری خیریه عنوان کرد: در سال 94  در جمع دوستانه ای کمک به نیازمندان و توجه سالار شهیدان به ایشان مطرح شد و همان جا قرار گذاشتیم ماهیانه نفری ۱۰ هزار تومان از پول تو جیبیمان کنار بگذاریم و مبلغ جمع شده را خرج نیازمندان کنیم. گروه کوچکی تشکیل دادیم که شامل دانشجویان دانشگاه پیام نور نهاوند و جمعی از دوستان در هیئت انصار المهدی بود، مبالغی را از خانواده و آشنایان خودمان جمع آوری و چند وقت یکبار این مبالغ را در قالب جهزیه و مواد غذایی به نیازمندان کمک می کردیم. از دی ماه 95 خیریه عمومی شد و به دانشجویان اعلام کردیم می توانند ماهیانه مبالغی هرچند کم کمک کنند. به دانشجویان ساکن در خوابگاه نیز گفتیم که هرشخص می تواند ماهیانه هزار تومان به خیریه کمک کند. استقبال خوبی شد و خداراشکر پول خوبی جمع می شد. خیلی از این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی همچنان خیریه را فراموش نکرده اند و به کمک های نقدی خود ادامه می دهند.

عباسی در ادامه گفت: گاها به پخت غذای گرم اقدام میکردیم و حدود ۸۰ الی ۶۰ پرس غذا بین نیازمندان منطقه ای خاص در نهاوند تقسیم می شد. در آن زمان ما تنها 2 خانواده نیازمند در شهرستانمان را شناسایی کرده بودیم، به مرور موفق به شناسایی خانواده های بیشتری شدیم. در حال حاضر 100 خانوار تحت پوشش خیریه محبین صاحب الزمان هستند.

از سال 95 تا کنون موفق به جمع آوری مبلغ 320000000 هزار تومان کمک های نقدی و غیر نقدی شده ایم. این مبلغ در زمینه های مختلفی صرف کمک به نیازمندان شده است، برای مثال 15000000 تومان در 49 مرحله مواد غذایی( مانند برنج، گوشت، روغن و...) به صورت ماهیانه به دست خانواده های نیازمند رسانده شده است.

تهیه 4 سری سیسمونی نوزاد ، لوازم تحریر ایرانی، کمک هزینه درمان بیماری ، پرداخت شهریه دانشگاه دانشجویان نیازمند، تهیه جهیزیه، تهیه لوزم ضروری منزل( تلویزیون، فرش، یخچال، کولر)، تعمیرات ساختمان مانند گازکشی و ساخت حمام، خرید البسه گرم زمستانی از دیگر زمینه های کمک رسانی خیریه محبین صاحب الزمان در شهرستان نهاوند است.

عباسی اذعان کرد: اعطای هزینه سفر وکمک هزینه سفر به افرادی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌ بودند اتفاق خوب دیگری بود که در خیریه محبین صاحب الزمان رقم خورد. و بدین طریق موفق شدیم 5 نفر از دانشجویان را به عتبات عالیات و 10 نفر را به مشهد مقدس راهی کنیم.

عباسی اشاره کرد:

البته در این بین حواسمان به حفظ کرامات انسانی و عزت نفس خانواده های نیازمند هم بود و کمک رسانی را معمولا شب هنگام یا از طریق واسطه انجام می دادیم.

مسئول خیریه صاحب الزمان نهاوند در پایان صحبت های خود گفت: در سال های اخیر توسط انجمن حمایت از زندانیان به عنوان مددکار اجتماعی دعوت به همکاری شدم وفعالیت خود را در این زمینه گسترده تر و جدی تر دنبال کردم.

گفتنی است الهه عباسی در سال 1398 به عنوان مددکار نمونه کشور انتخاب شد.

 

علاقه‌مندان به شرکت در فعالیت های خیرخواهانه می‌توانند برای ارتباط با خیریه محبین صاحب الزمان در فضای مجازی به آدرس تلگرامی mohebinezaman  و در اینستاگرام به آدرس mohebinezaman مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار