مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. اسفند 1399 - 17:14   |   کد مطلب: 24329
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: کمک هزینه تحصیلی کارورزان و دانشجویان بالینی در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا‏)، رحمان خدابنده‌لو در جمع فعالان نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش کمک هزینه تحصیلی کارورزان و دانشجویان بالینی گفت: امسال با تصویب هیات امنای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک هزینه تحصیلی کارورزان و دانشجویان بالینی ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: خوشبختانه از اول مهر این موضوع در همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی عملیاتی شد و شاهد افزایش این مبالغ بودیم. ضمن اینکه حق‌الزحمه به اینترن‌ها برای افراد مجرد بالغ بر یک میلیون تومان و برای افراد متاهل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

خدابنده لو اضافه کرد: همچنین حق‌الزحمه دستیاران امسال برای افراد مجرد بالغ بر دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای افراد متاهل بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و این رقم‌ها مصوبه هیات امنای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی است و لازم‌الاجراست.

وی در تأیید سخنان یکی از فعالان نهادهای دانشجویی مبنی بر لزوم تعامل میان معاونت‌های «آموزشی» و «فرهنگی و دانشجویی» گفت: طی یک سال گذشته جلسات مشترک متعددی با معاونت آموزشی با موضوعات مختلف برگزار کردیم که دستاوردهای خوبی به همراه داشت.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بارها در این جلسات مطرح  کردیم که باید از نظرات اعضای شورای صنفی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان در سطح ستاد و صف استفاده شود و ما انتظار داریم، مدیران دانشگاه‌ها از تجربیات، نظر و دانش فعالان نهادهای دانشجویی بخصوص شوراهای صنفی که نماینده منتخب دانشجویان هستند، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال به طور متوسط وام‌های پرداختی به دانشجویان ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: این افزایش شامل افزایش در مبالغ پرداختی و همچنین افزایش در تعداد وام‌های دانشجویی است.

خدابنده لو یادآور شد: صراحتاً اعلام می‌کنم که امسال دانشجویی نداشته‌ایم که متقاضی وام باشد و وام به وی پرداخت نشود و هر کسی که متقاضی وام طی یک سال گذشته بوده و شرایط لازم را داشته، وام به وی تعلق گرفته است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: وزارت علوم، هزینه‌های خوابگاه برای هر ترم دانشجو را تا پایان ترم تحصیلی دریافت می‌کند اما هزینه اسکان دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجو از وی گرفته می‌شود که این هم امتیازی است که دانشجویان وزارت بهداشت از آن بهره‌مند هستند.

وی گفت: درخصوص وام کالا باید گفت به خاطر محدودیت منابع مالی، اعطای این نوع وام مدتی متوقف شده که امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود و سال آینده این وام به دانشجویان واجد شرایط تعلق گیرد چرا که وام خرید کالا در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تعریف شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار