مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. ارديبهشت 1400 - 19:22   |   کد مطلب: 24361
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان اپلیکیشن کتابچه با موضوع شبد قدر تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دانشجویان جامعه اسلامی علوم پزشکی استان همدان اقدام به تولید یک نرم افزار با موضوع شبهای قدر کرده اند. این کتاب از از مجموعه سخنرانی های دکتر بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ استخراج شده است .طراح این اپلیکشین سید مصطفی موسوی همایون،دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان است که در ادامه گفتگوی خبرنگار صدای دانشجو را با ایشان می خوانید.

*خودتان را معرفی کنید:

بنده سید مصطفی موسوی همایون هستم دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان.

*مشغول تحصیل در چه رشته ای هستید؟

بنده دانشجوی بهداشت حرفه ای هستم.بهداشت حرفه ای و ایمنی کار(OHE)

* در مورد اپلیکیشنی که تولید کرده اید توضیح بدهید:

این اپلیکشین در واقع یک کتابچه است. کتاب از سه بخش مختلف اما مرتبط تشکیل شده است. گفتار نخست با عنوان شب قدر از مجموعه سخنرانی های دکتر بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ استخراج شده است که در سال ۱۳۴۴ یعنی اولین سال اقامت پنج سال و نیمه ایشان در آن دیار ایراد شده است. همانگونه که از شیوه بحث پیداست روی سخن با مخاطبانی است که با معلومات متفاوت کنار یکدیگر قرار گرفته در عین سلیسی و روانی بر استدلال ها و شواهد عینی استوار است. گفتار دوم با عنوان روز های آخر حضرت علی و گفتار سوم با عنوان سیمای پرهیزگاران ترجمه خُطبه مُتّقین یا خطبه هَمّام درباره صفات پرهیزکاران، که یکی از خطبه‌های مشهور نهج البلاغه است.

موسوی همایون ادامه داد:

این اپلیکیشن برای اندروید نسخه 5 به بالا و توسط اپ کمکی اپچه، تولید شده است.

*هدف و انگیزه شما از تولید این کتابچه چه بود؟

هدف بنده از ابداع این اپلیکیشن ، انتشار و تببین گفتار و اندیشه های شهید بهشتی درباره لیالی قدر برای دانشجویان مخصوصا اعضای تشکیلات جامعه اسلامی علوم پزشکی بود. در واقع جامعه هدف اصلی ما شورای عمومی تشکیلاتمان بود.

*این اپلیکیشن نتیجه یک کار تیمیست یا فردی ؟ روند تولید اپلیکیشن چگونه بوده است ؟

ما در این زمینه دانش و تخصص فنی را نداشتیم و ایده خلق اثر و محتویات داخل اپلیکیشن بر پایه تحقیقات ما بود. تخصص اصلی من کار گرافیکیست و لوگوی برنامه هم طراحی خودم است.

وی اذعان کرد:

ایده ساخت اپلیکیشن در واقع از سوی  واحد آموزش تشکیلات ما مطرح شد.قصد داشتیم که یک برنامه عمومی و در دسترس برای شب های قدر ساخته شود، پس از تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که  بهترین محتوا در این زمینه جهت ارائه، اندیشه های شهید بهشتی و یا شهید مطهریست، که در نهایت اندیشه های شهید بهشتی انتخاب و کتابچه شب قدر و گفته های ایشان را  جمع آوری کردیم و کار را به سر انجام رساندیم.

*چه مقدار به هدف اولیه خود از ساخت اپلیکیشن رسیدید؟

الحمدالله استقبال خوبی از این اپلیکیشن شده و طبق انتظارات ما پیش رفت و تا کنون بیش از 40 نصب فعال داشته است.

علاقه مندان می توانند این اپلیکیشن را از طریق این لینک  دانلود کنند.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار