مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. ارديبهشت 1400 - 16:30   |   کد مطلب: 24369
هسته بین‌الملل واحد خواهران ناحیه بسیج دانشجویی همدان طی بیانیه‌ای اقدام تروریستی در افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، هسته بین‌الملل واحد خواهران ناحیه بسیج دانشجویی همدان طی بیانیه‌ای اقدام تروریستی در افغانستان را محکوم کرد. متن بیانیه:

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی بازمی‌گردند.

 

بار دیگر حادثه‌ای تروریستی  در افغانستان، زخمی تازه را بر قلوب مسلمین نشاند. زخم‌هایی که هربار با کمرنگ شدن آن حادثه‌ای دیگر را در پی دارد و این‌بار مظلومیت خواهران و برادرانمان، در کشور همسایه بیشتر به چشم می‌خورد.

چرا که سکوتی مرگ‌بار جهانیان را فرا گرفته و در خواب غفلت فرو برده است و اینگونه واژه انسانیت از معنا تهی می‌شود.

آنقدر که دیگر چشمی شاهد این جنایات نخواهد بود و گوشی صدای حق را نمی‌شنود. آنقدر که دیگر نمی‌بینند دخترانی که با خون می‌نویسند:

《 فردا از ماست، اگر بگذارید.》

صدای مظلومانه مادرانی که اکنون با اشک افطار می‌کنند، در این رمضان خونینی که برایشان رقم خورد چه کسی می‌شنود؟!

و این چنین رد خون دخترانمان از مدرسه موعود و کوثر دانش و سیدالشهدا در دشت برچی، تمام شعار‌های پوچ مدعیان آزادی را زیر سوال می‌برد. این خون‌های ریخته شده اکنون گواه تمام اهداف شومی‌ است که در جغرافیای خاورمیانه توسط  دست نشانده‌های غربی در منطقه پیاده می‌شود!

 

میان این ظلم هایی که بی رحمانه بر پیکره بی‌روح خاورمیانه می‌جهد، میان انبوه دردهایی که به جان آدمیان این سرزمین‌ها می‌ریزد و دست‌هایی که هر باربا اشک به سوی آسمان می‌رود و قلب‌هایمان را بهم پیوند می‌زند  باید بار دیگر فریاد زد:《 به کدامین گناه؟! 》

 

سازمان ملل و سازمان‌های جهانی و نهاد های بین‌المللی حاضر در افغانستان که در نهایت به ابراز هم‌دردی بسنده می‌کنند هیچ نقشی در انعکاس این خشونت‌های ظالمانه ندارند و سکوتی در جهان حاکم می‌شود که انگار این مرز‌های جغرافیاییست که ما رنگین‌پوستان را از هرجهت متمایز می‌سازد. 

مدیر اجرایی یونیسف در افغانستان با اشاره به لزوم پایبندی به حقوق بشر تصریح کرده:《 کودکان نباید مورد خشونت واقع شوند》

و نشان دهنده این است که تا چه اندازه این نهاد‌ها نسبت به این جنایات بی تفاوت بوده و اجمالا به پیامی تسلیت بسنده می‌کنند.

 

در مظلومیت این مردمان همین بس که صدایی همراه با این اقلیت‌هایی قومی نیست! قوم هزاره‌ها که اکثریت جمعیت شیعیان افغانستان را به خود اختصاص می‌دهند هربار شاهد در خون غلتیدن فرزندان خود هنگام بازگشت از این مدارس هستند!

 

این حملات تروریستی که هربار داغی بر قلب‌هایمان می‌نشاند بار دیگر اهداف شوم طالبان و سیاست‌های پشت‌پرده این عناصر را آشکار می‌کند، تا با ایجاد رعب و وحشت در دل مردم این سرزمین با افزایش حملاتی در مدارس، اماکن مذهبی و...حکومت را تحت فشار برای خواسته‌هایشان قرار‌ دهند.

 

در آخرهسته بین‌الملل خواهران ناحیه بسیج دانشجویی همدان، هم‌دردی و حمایت خود را از مردم مظلوم افغانستان اعلام می‌دارد. امید است عموم مردم به ویژه دانشجویان و رسانه‌های ملی نسبت به این اقدامات وحشیانه بی‌تفاوت نبوده و در محکومیت این جنایانت سهیم باشند.

والسلام علی من اتبع الهدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار