مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. مرداد 1400 - 13:43   |   کد مطلب: 24434
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان خطاب به مجمع نمایندگان استان
نمایندگان استان همدان در انتصابات دولتی ورود نکنند!
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان طبق بیانیه خطاب به مجمع نمایندگان استان همدان از آنها خواست در انتصابات دولتی ورود نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان بیانیه ای صادر کرد که در این بیانیه مجمع نمایندگان استان همدان را خطاب قرار داده است.

 

متن بیانیه به شرح زیر است:
 

بسم الله الرحمن الرحیم

از نمایندگان مردم به نمایندگان مردم

«نمایندگان از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت یا پست‌های اجرایی پرهیز کنند» مقام معظم رهبری ۱‌۴۰۰/۰۳/۰۶

با عنایت به آغاز کار دولت جدید و ایام تشکیل کابینه دولت سیزدهم، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق خدمتگزاری هر چه بیشتر به ملت بزرگ ایران از سوی دولت مردمی، این روزها متاسفانه از جانب مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش برخی نمایندگان برای حضور در سمت‌های دولتی و دخالت در انتصابات به گوش می‌رسد که این امر موجب اعتراض دانشجویان انقلابی و مردمی واقع شده که به امید اصلاح و عبور از خیل عظیمی ازمشکلات به جا مانده دولت دوازدهم پای صندوق رای آمدند و اعتماد کرده اند به دولت مردمی و ان شاالله که شاهد حل و رفع تمام مشکلات مردم و جامعه باشیم.

اما بنا به ضرورت نکاتی که ابتدا مطرح شد، لازم است نکات دیگری که برگرفته از دغدغه جریان و‌جنبش دانشجویی بیان شود:

۱ مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس فرمودند: «یکی از آسیب‌ها مجلس شورای اسلامی، ورود نمایندگان به امور اجرایی است ‌... در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد اضطراری را بنده کاری ندارم اما به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کنار بگیرند وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد از این بایستی اجتناب شود»

۲.ورود نمایندگان و دخالت آنها در چیدمان دولت آینده دولت را وابسته به مجلس و مجلس را وامدار دولت می‌کند و آن را از حیثیت و شأن نظارتی و مستقل خود تهی کرده که به فرموده مقام معظم رهبری خطرات و آسیب هایی را به دنبال دارد.

۳.از توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری به نمایندگان پرهیز از تلاش برای دستیابی به مناصب دولتی است اصولاً چرا نماینده ای که باید نماینده مردم باشد این جایگاه خطیر را سکوی پرش خویش می سازد و به تعبیری بهارستان را سکوی پرش خود به پاستور تعریف کنند؟

انقلاب اسلامی، انقلابی است بر مبنای انسان‌سازی، لذا انتظار می‌رود که نمایندگان محترم این ملت انقلابی با ملاک قرار دادن آرمان‌ها از هر آنچه رنگ و بویی از انانیت و منافع شخصی دارد اجتناب ورزند که همانا بی اصلاح زمامداران، حال جامعه اصلاح نمی گردد.

لذا در پایان دانشجویان انقلابی انتظار دارند نمایندگان محترم استان همدان در اسرع وقت موضع خویش را در قبال مسائل مطروحه اعلام نموده و به هرگونه از این قبیل اتفاقات پاسخگو باشند که دانشجویان انقلابی جز این را برنمی‌تابند.

امید است ان شاالله همه ما در جایگاه خود بتوانیم کمک حال دولت، مجلس و نهادهای دیگر برای رفع مشکلات مردم و جامعه و برداشتن موانع و اعتلای هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران باشیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار