مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. شهريور 1400 - 18:30   |   کد مطلب: 24470
مرکز واکسیناسیون شهید هزاره دانشگاه بوعلی‌سینا به همت بسیج دانشجویی استان همدان و با حضور جمعی از مسئولین استان و دانشگاه به دست فرزند شهید افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، صبح امروز، چهارشنبه ۲۴ شهریورماه مرکز واکسیناسیون دانشگاه بوعلی سینا به همت بسیج دانشجویی استان همدان به نام شهید مدافع حرم شهید مهدی هزاره، با حضوردکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه، سردار مهدی فرجی جانشین سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان و جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی همدان، در سالن ورزشی سوم خرداد دبیرستان پسرانه بوعلی افتتاح شد.

خزایی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان  طی سخنرانی در ابتدای افتتاحیه گفت:

ظرفیت پذیرش این مرکز روزانه حدود دوهزار نفر می باشد و انتظار داریم طی یک الی دو هفته واکسیناسیون دانشجویان همدان به اتمام برسد.
وی افزود: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از افراد بالای ۶۰ سال را در نوبت اول واکسینه کرده و بیش از ۷۳ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده اند. آمار مرگ و میر استان همدان نسبت به استان های هم جمعیت حدودا نصف و کمتر از نصف است.
سپس ادامه داد: در حال حاضر بیشتر از ۴۴ درصد جمعیت مشمول واکسیناسیون استان واکسن نوبت اول خودشان و حدود ۲۳ درصد دو‌ نوبت واکسن را دریافت کرده اند.


وی اظهار کرد: تاکنون بیشتر از ۷۶۰ هزار تزریق در استان صورت گرفته و با توجه به روند پیش رو این امر رو به افزایش است تا بتوانیم روزانه حدود ۵۰ هزار دوز تزریق داشته باشیم. درحال حاضر این مقدار روزانه حدود ۲۵ هزار دوز است.
خزایی در پایان گفت: هم اکنون ۲۱ مرکز واکسیناسیون تجمیعی در استان وجود دارد و تا دهه ی اول مهرماه این تعداد به حدود ۳۵ مرکز افزایش خواهد یافت که نسبت به میانگین کشوری رقم بالایی است.

افتتاح این مرکز واکسیناسیون به دستان کوچک فرزند  شهید هزاره از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون افغانستان انجام گرفت.

سردار مهدی فرجی جانشین سپاه انصارالحسین (ع) در این مراسم با ذکر چند نکته گفت: 
خداراشاکریم که استان ما در طی مراحل واکسیناسیون جز چند استان ردیف اول تا سوم قرار دارد.
تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم در هفته های آینده مراکز دیگری در شهر همدان و سایر شهرستان ها افتتاح کنیم.

 یعقوب محمدی فر، مسئول دانشگاه بوعلی سینا اذعان کرد: اولویت واکسیناسیون با دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان ساکن در خوابگاه می باشد. سپس باقی دانشجویان و کارکنان و اساتید واکسینه خواهند شد.
محمدی فر در ادامه ی توضیحات خود افزود: قریب به ۶۰ هزار دانشجو در استان همدان وجود دارد بنابراین جامعه ی هدف ما برای واکسیناسیون دانشگاهیان هستند.


 

وی در پاسخ به سوال زمان بازگشایی دانشگاه گفت: فکر میکنیم با تزریق دو دوز واکسن، زمینه ی آموزش حضوری دانشجویان در آذرماه فراهم شود. این در حالی است که برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه علوم پزشکی و تحصیلات تکمیلی در برخی دانشکده ها هم اکنون نیز فعالیت حضوری دارند.

مسئول مرکز واکسیناسیون شهید مهدی هزاره ، امیرحسن کریم جعفری در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو در رابطه با این مرکز گفت: مرکز واکسیناسیون شهید مهدی هزاره توسط بسیج دانشجویی استان همدان و به کمک بسیج جامع پزشکی زیر نظر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان راه اندازی شده است‌.

وی هدف افتتاح این مرکز را تامین نیاز واکسیناسیون و بالا بردن سرعت تزریق در طی واردات وسیع واکسن اعلام کرد و گفت:  کادر فعال و اپراتورهای  واکسیناسیون در این مرکز همگی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان هستند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه‌ها

چرا مسئولان و مردم متوجه نیستند؟! این واکسن هایی که تند تند ساخته شده اند مثل اون واکسن های قدیمی نیست اون واکسن ها حداقل 12سال روی حیوانات تست شده بود

دیدگاه شما

آخرین اخبار