مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مهر 1400 - 18:24   |   کد مطلب: 24481
گفتگوی صدای دانشجو با سردبیر نشریه ی پرباز، نشریه برگزیده ششمین دوره جشنواره نشریات شهید دیالمه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، نشریه پرباز دفتر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ششمین دوره جشنواره نشریات شهید دیالمه در حوزه مصاحبه برگزیده شد. در همین راستا خبرنگار صدای دانشجو گفتگویی داشته است با سردبیر نشریه ی پرباز سیده سیندخت حسینی .

لطفا خودتان را معرفی کنید:

سیده سیندخت حسینی هستم دانشجوی رشته ی علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان.

کمی در رابطه با نشریه ی پرباز توضیح دهید:

نشریه ی پرباز مرداد ماه سال ۱۳۹۸ شروع به کار کرد و اوایل به صورت گاهنامه منتشر می‌شد و اکنون به دلیل استقبال دانشجویان به صورت فصل نامه منتشر میشود. تا کنون ۱۱ نویسنده برای نشریه قلم می زنند که هرکدام  به صورت جداگانه یا گروهی موضوعات را بررسی میکنند.
مدیر مسئول نشریه هم خانم خاکسار هستند.

 موضوعات نشریه بیشتر حول محور چه مباحثی می چرخد؟
 پرباز نشریه ی اجتماعی فرهنگی است و سعی کردیم این نشریه را به چند قسمت تقسیم کنیم و سلیقه ی تمامی مخاطبین را در نظر بگیریم.  مهمترین بخش این نشریه بخش سلامت آن است. نشریه پرباز متشکل از قسمت های سلامت، خبر، کاملا دخترونه، کاملا پسرونه، معرفی کتاب و فیلم و سرگرمی است.
تمام سعی ما در نشریه پرداختن به مسائل مورد نیاز روز است. مسائلی که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

دیدگاه مخاطبین نسبت به نشریه چطور است؟
 ما معتقدیم اگر بازخورد مخاطبان نبود پیشرفت نداشتیم. بر اساس دیدگاهی که داشتند ما بخش هایی را به نشریه اضافه یا از آن کم کرده ایم تا رضایت مخاطب را داشته باشیم. 

از نگاه سردبیر نشریه بزرگترین مشکل فعلی چه موضوعی است؟
در حال حاضر مشکل اصلی ما غیر ممکن بودن پخش نسخه ی فیزیکی نشریه است. متاسفانه به دلیل شرایط حاکم بر اوضاع دانشگاه ها و غیرحضوری شدن و نبود دانشجوها صد درصد مخاطبین دانشجوها کمتر میشود اما امیدواریم با بازگشایی دانشگاه و انتشار نسخه ی فیزیکی نشریه جان تازه ای به پرباز دهیم.
گفتنی است که در عین حال  دانشگاه همیشه از نظر تامین هزینه برای انتشار تیراژ بالا و رنگی مارا حمایت کرده است. 

در رابطه با مصاحبه ی اخیری که در جشنواره ی شهید دیالمه برگزیده شده توضیح بدهید:
 آن مصاحبه به مناسبت روز مادر و زن بود.
نویسنده ی آن فاطمه خدابنده لوئی ( دانشجوی رشته ی رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی) است.
هدف ما در این مصاحبه که با خانم دکترعلی محمدی رئیس بیمارستان فاطمیه  همدان انجام شد، نشان دادن تمام جنبه های یک خانم بود که در عین حال هم مادر هستند وهم شاغل. هدف اصلی نشان دادن ویژگی های زندگی پایدار بود و به لطف خدا و صددرصد پیگیری خانم خدابنده لوئی این اتفاق رقم خورد.
 در آخر برنامه ی اصلی شما برای آینده ی نشریه چیست؟ 
برای ادامه ی کار نشریه همه ی قسمت ها و موضوعات مخصوص به آن از قبل مشخص شده و برنامه ی خاصی دارند اما در بخش مصاحبه بیشتر سعی میکنیم مباحث روز را پیگیری کنیم. و مصاحبه که میشود بیشتر با افرادی است که مخاطب تمایل نشان می‌دهد.
تمام تلاش خود را میکنیم تا کشش و ذائقه ی مخاطب را در نظر بگیریم. از طرف دیگر رسالت نشریه اجتماعی و فرهنگی بودن آن است و وظیفه ی آن روشنگری برخی مطالب است.
 من در پایان مصاحبه یک تشکر از تیم پرباز، تشکل جامعه اسلامی و مسئول فرهنگی دانشگاه آقای معین نیز میکنم چرا که همیشه حامی بوده و در هموار کردن راه بسیار به ما کمک کرده اند.

 

انتهای پیام / ج 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار