مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. مهر 1400 - 17:58   |   کد مطلب: 24494
آیین تجلیل از مدافعان سلامت استان همدان با حضور فرمانده سپاه انصار الحسین، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، دادستان همدان و رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، مراسم تجلیل از مدافعان سلامت  در روز پنج شنبه ۲۲مهر ماه راس ساعت ۹ صبح برگزار شد.

در این مراسم که به همت گروه جهادی شهید همدانی انجام شد، فرمانده سپاه انصار الحسین همدان، مظاهر مجیدی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا حاجی بابایی، دادستان همدان حسن خانجانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، حیدری مقدم ، جمعی از جهادگران گروه جهادی شهید همدانی، تعدادی از نیروهای خدماتی ، کمک پرستار و بیمار بر بیمارستان های کرونایی و کادر درمان استان همدان حضور داشتند.
در آغاز مراسم فرمانده سپاه انصار الحسین به  سخنرانی پرداخت و گفت: اگر کاری میکنید که مردم نسبت به زندگی امیدوار باشند این کار حقیقتا ارزش دارد. ما انقلاب اسلامی را هموار کننده زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عج) میدانیم.
هر کسی در هر کجای جمهوری اسلامی کار کند کار بزرگی انجام داده است؛ فکر نکنید فقط رییس جمهور و رییس مجلس و امثالهم می‌توانند کار های بزرگی انجام دهند، بلکه مجموعه‌ اقدامات این چنینی نیز بزرگ است و این ها را قدر بدانید.
خداوند در قرآن می فرماید و لقد کتبنا فی الزبور بعد ذکر... ما نیز باید آینده را روشن ببینیم و بدانیم که ما باید زمینه سازی ها را برای ظهور امام زمان (عج) انجام دهیم. این اتفاق قطعا می افتد،هرکسی در هر کجای جمهوری اسلامی است اگر کاری را انجام دهد یقینا موثر است.
 مجیدی ادامه داد: سردار سلامی در جلسه ای در رابطه با اپیدمی کرونا گفت: همه  فقط درگیر بیماری کرونا بودند ولی در این بین و در ایران زیبایی‌های دیگری هم وجود داشت ؛د رد های مشترک و دردمندی ها که جوانان و گروه های جهادی را به پای کار آورد تا  مقداری از سختی این بیماری بکاهند.
 
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: طبق آمار چیزی بالغ بر ۲۱۰میلیارد تومن از کمک های مردمی در دوران کرونا طی این یک سال استفاده شده و این موضوع نشان میدهد تک تک ما در هر کجای این کشور میتوانیم اثر گذار باشیم.
 
بعد از سخنرانی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) ، گوشه ای از اقدامات گروه جهادی شهید همدانی گزارش داده  و از سه باب منزلی که در روستاهای همدان، توسط این گروه جهادی ساخته شده تیزری پخش شد.
گروه نور المهدی از گروه های همخوانی کشوری نیز درین مراسم همخوانی داشتند.
 در ادامه مراسم مهاجرانی به عنوان نماینده نیروهای شرکت های خدماتی ، به بیان شکوایه ای پرداخت و گفت: با توجه به سختی کار من و همکاران ، حقوقی که دریافت میکنیم بسیار کم است و در دوران کرونا قراربر این بود بخاطر دشواری شغل ما مقداری بر حقوق بیافزایند ولی متاسفانه این اقدام صورت نگرفت. بسیاری از افرادی که در شرکت های خدماتی متعلق به بیمارستان کار میکنند ، قرارداد پیمانی دارند و از مسیولین درخواست داریم که این قرار داد را رسمی کنند.
در بخش دیگری ازین همایش از تعدادی نیروهای خدماتی که در دوران کرونا مشغول به خدمت رسانی بودند تجلیل شد.
 
در پایان همایش، حاجی بابایی ضمن گرامیداشت این مراسم و تجلیل از فعالان عرصه سلامت خصوصا در دوران کرونا گفت: انقلابی کسی است که بیشترین کار را برای مردم میکند، کارکردن یعنی بتواند قدمی بردارید که پنج خانواده نجات پیدا کند.
امروز ما مخصوصا با روی کار آمدن این دولت همه ی توان خود را به کار گرفته ایم و همه با تلاش مضاعف در حال خدمت رسانی هستند.
هیچ حرف و حدیثی که یک ساعت وقت ها را تلف کند نباید باشد و اکسیژن مورد نیاز جامعه ی امروز ما کار و خدمت است.
هر کس بیشتر کار کند هم خدا هم رهبر بیشتر دوستش دارد.
در ادامه  نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به بیان اقدامات انجام شده درشهر همدان پرداخت و گفت: ۶۰ پروژه‌ ملی در استان همدان آماده به بهره برداری است که نمونه ی کوچکی ازین پروژه ها تکمیل بیمارستان اکباتان میباشد.
ما باید کاری کنیم که همدان به پایتخت گردشگری سلامت ایران تبدیل گردد و علاوه بر رفع مشکلات خود استان در عرصه سلامت، مشکلات سایر استان ها را هم بتوانیم حل کنیم.
هم اکنون از هر ۱۰۰ پزشکی که در استان همدان مشغول به کار هستند ۵۰ پزشک بومی استان نیستند. با وجود پیشرفت نسبت به سال های قبل ولی این ارقام باز هم فاجعه است و میتواند بهتر شود.
حاجی بابایی در ادامه ی مراسم از سایر پروژه های همدان صحبت کرد و گفت: موزه ای با سه طبقه ارتفاع در هگمتانه ساخته میشود که چیزی بالغ بر ۳۳میلیارد برای آن بودجه تعیین شده است.
وی با اشاره به افتتاح راه آهن همدان کرج گفت: ارتباطات شهری باید خیلی گسترده تر از ارتباط همدان و این استان باشد. باید شرایط را برای امکان سفر هر روزه به مشهد فراهم کنیم نه اینکه در طول یک ماه چند سفر انجام شود و به همین حد قانع باشیم.
سپس افزود: در پشت شهرک فناوری پنجاه هکتار زمین در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده ایم  تا برای تولید علم، ثروت و تکنولوژی جوانان دست به کار شوند. نوزده هکتار هم در کنار فرودگاه زمینی برای ساخت پارک علم و فناوری اختصاص داده شده. ما امروز باید در کار کردن غوغا کنیم.
وی تاکید کرد: خدمت به مردم باید با خلوص نیت انجام شود و مسئولینی که کار جهادی میکنند، باید تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند، ماننده مردم عادی زندگی کنند و از فرصت های شغلی سو استفاده نکنند.
نمونه ی بارز یک مسئول جهادی شهید سردار قاسم سلیمانی هست که هر چه داشت ، فدای نظام کرد ؛شهید سلیمانی در خدمت نظام بود.حتی یک کلمه جلوتر از رهبری صحبت نمیکرد و پشت سر رهبر فرامین او را اجرا میکرد.
 حاجی بابایی با ذکر این موضوع که تاثیر در این دولت و کمک به موفقیت آن یک انتخاب نیست یک اضطرار است گفت: من خجالت میکشم وقتی یک فرد بازنشسته از سختی تهیه جهیزیه برای فرزندش میگوید، ما وقتی انقلابی کار کنیم دیگر نباید ازین دسته مشکل ها وجود داشته باشد.
خودم گری با انقلابی گری تفاوت دارد و ما باید تا جایی که می‌توانیم برای این انقلاب برای مردم کار کنیم.
و حواسمان باشد مغرور نشویم چرا که در تاریخ اسلام تمامی کسانی که ائمه مارا به شهادت رساندن انسان های مغروری بودن که خود را از امام جامعه جلوتر می‌دانستند.
وی در پایان گفت: این انقلاب بدون شک به موفقیت  و سر منزل مقصود می‌رسد. هر کس با رهبری هم سو و هم عقیده باشد پیروز خواهد شد.
انتهای پیام/ ج 

دیدگاه شما

آخرین اخبار