مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. آذر 1400 - 21:38   |   کد مطلب: 24547
کارگروه جمعیت مرکز سیاستگذاری و مطالعات نظام سلامت آمین، شیوع بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCOS)در همدان را بررسی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، مطهره معصومی دبیر شورای پژوهش مرکز سیاستگذاری و مطالعات نظام سلامت آمین
در گفتگو با صدای دانشجو گفت:
آمارهای داده شده نشان می دهد در آینده ای نه چندان دور جمعیت ایران دچار بحران خواهد شد.
و این مسئله در استان همدان با توجه به نرخ رشد جمعیت و تعداد سالمندان اهمیت بیشتری پیدا می کند.
وی اذعان کرد: بنابراین نظارت و پیگیری برنامه های کنترل بیماریهای ناباروری و بیماری های دوران سالمندی که با این مشکل جمعیتی مرتبط هستند، همچنین مشارکت در تعیین خط مشی سیاست‌های کلی برنامه و اصلاح نظام مدیریت بهداشت و درمان گروه‌های هدف با استفاده از پژوهش های کاربردی در زمره بخشی از ماموریت های کارگروه جمعیت مرکز آمین قرار گرفته است.
این کارگروه که یکی از کارگروه‌های مرکز آمین محسوب میشود به دنبال حل مشکل کاهش جمعیت و همچنین ارائه راهکارها برای حل این مساله است
و اکنون در حوزه‌ی بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک که به عنوان یکی از بیماری های شایع ای که میتواند منجر به ناباروری شود و گزارشات زیادی نقش موثر تشخیص زودهنگام آن را در بررسی های خود نشان داده‌اند ورود کرده است.
سپس ادامه داد: در ابتدا وضعیت اپیدمیولوژی این بیماری در شهر همدان مورد بررسی قرار میگیرد تا در صورت بالا بودن آمار، گزارشات آن به مسئولین مربوطه ارائه شده و سعی شود گایدلاین مناسبی برای غربالگری و درمان به موقع و جلوگیری از پیشرفت بیماری تهیه و اجرا شود.
در گام بعد نیز ارتباط ابتلا و شیوع این بیماری با عوامل مختلف و سبک زندگی افراد بررسی میشود تا سیاست هایی جهت پیشگیری اتخاذ شود.
پیش بینی زمان اتمام پروژه های ذکر شده تا بهمن ۱۴۰۰ است که پس از آن پیگیری های لازم جهت انجام اقدامات بهداشتی مورد نیاز در سطح سیاستگذاری و در سطح جامعه انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار