مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. دى 1400 - 17:20   |   کد مطلب: 24572
فرمانده بسیج دانشجویی استان همدان در گفتگو با صدای دانشجو به تشریح برنامه های متنوع این مجموعه به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفتگو با صدای دانشجو ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: یکی از نکات قابل توجه در خصوص حاج قاسم سلیمانی این است که ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرم، شهدای زیادی را داشته ایم اما تنها شهیدی که رهبر انقلاب از ایشان به عنوان  یک مکتب یاد می‌کنند ایشان هستند.
مکتب یعنی ایشان در جنبه های مختلف از جمله: مدیریت، همکاری، سبک زندگی و تعامل با خانواده قابل الگوبرداری هستند و می توان از این شهید بزرگوار در عرصه های مختلف الگو گرفت.
فرمانده بسیج دانشجویی استان همدان تاکید کرد: آن چیزی که باعث می‌شود حاج قاسم به این مقام برسد ولایت مداری حقیقی و عملی ایشان است که یکی از شاخصه های مرکزی مکتب ایشان بود.
ولایت مداری محض این شهید در حدی بود که آنقدر به منظومه فکری ولی فقیه اشراف داشت  که می‌دانست در هر موضوع رهبری چه نظری دارد.
سپس گفت: از ثمرات این مکتب تشییع با شکوه سردار سلیمانی، فرماندهی و مدیریت جبهه های مقاومت و رشد گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در سرتاسر جهان بود.
مدیران و فعالان حوزه فرهنگی باید از این موضوع الگو بگیرند که اگر می‌خواهند کار درستی در حیطه ی مسئولیتی خودمان انجام دهیم باید گوش به فرمان ولی فقیه و فرماندهان خودمان باشیم و به سراغ کارهایی که اولویت‌های مدنظر ولی نیست نرویم و همواره اطاعت پذیر باشیم.

حمید پورحسینی افزود: یکی از نگاه هایی که می‌توان به شهادت حاج قاسم داشت این است که پیام انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بعد از انقلاب به مردم آزادی خواه جهان و سایر ملتهای مسلمان رسید اما به برکت تلاش ها و مجاهدت های خالصانه و صادقانه حاج قاسم سلیمانی، گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی به صورت عملیاتی در فضای منطقه منتشر و عملیاتی شد.

وی اذعان کرد: بسیج دانشجویی استان همدان در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه های متنوعی توسط مجموعه های دفاتر بسیج دانشجویی و حوزه ها تدارک دیده است.
 یکی از این برنامه ها راهیان نور مقاومت، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بود که ۸۰ نفر از دانشجویان به شهر کرمان جهت زیارت مزار سردار سلیمانی اعزام شدند. 
همچنین دوره دو روزه شمس( شاگردان مکتب سلیمانی) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد که در این دوره آموزشی پذیرای ۱۳۰ نفر از دانشجویان خواهد بود و آنان را با مکتب و راهبردهای شهید سلیمانی آشنا خواهد کرد.
همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با برگزاری مراسم هم عهدی با شهید سلیمانی در میدان امام خمینی(ره)  برای عموم مردم به بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرداخت.
 
پورحسینی افزود: دفاتر بسیج دانشجویی در شهرستان ها نیز با برگزاری برنامه های متعدد دومین سالگرد شهادت سردار را گرامی داشتند،
که از این بین می توان به برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سردار توسط بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند با حضور سردار خراسانی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، برگزاری برنامه ۹ دی تا ۱۳ دی با هدف بررسی علل ترور حاج قاسم به همت بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه ملی ملایر و برگزاری یادواره توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ملایر اشاره کرد.
توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی و برگزاری مسابقات کتاب خوانی از دیگر فعالیت های بسیج دانشجویی در سطح استان بوده است.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار