مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. دى 1400 - 19:25   |   کد مطلب: 24578
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: کمیته‌هایی در معاونت آموزشی دانشگاه تشکیل شده تا با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، ۵۷ رشته جدید را در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تدوین و اجرا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها توانسته در دوره جدید فعالیت خود، اقدامات مثبت و تغییرات اثرگذاری در سطح دانشگاه‌های کشور انجام دهد و همیشه مدافع نظام علمی کاربردی بوده است که جای قدردانی ویژه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین موسوی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: حضور نهاد رهبری در دانشگاه و نیاز به ایجاد و توسعه آن همواره احساس می‌شد که این مهم به لطف الهی در دوره اول مسئولیت بنده در این دانشگاه صورت پذیرفت.

بلندی در ادامه افزود: یکی از مطالبات دانشگاه جامع علمی کاربردی از دفتر نهاد رهبری، ایجاد محتوای مناسب در بحث مهم فقه کاربردی است؛ دانشجویان و دانش آموختگان ما در رشته‌های مختلف مهارتی نیازمند آگاهی در زمینه مباحث فقهی قبل از شروع کسب و کار هستند و این امر باید توسط دفتر نهاد انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: براساس برآورد‌های انجام شده تا بهمن ماه سال جاری جمعیت دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی به حدود ۲۸۰ هزار نفر خواهد رسید و در مهرماه سال آینده به دومین دانشگاه بزرگ کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: با این تعداد دانشجو در سراسر کشور، وجود رابطین نهاد در هر استان برای پیگیری و انجام وظایف مربوط به این نهاد بیش از پیش مورد نیاز بوده و از مهم‌ترین اموری است که باید صورت پذیرد.

بلندی افزود: در این مدتی که در دانشگاه حضور داشتیم یک از کار‌های عمده‌ای که انجام دادیم تفاهم نامه‌ای بود که با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد شد تا برای زنان سرپرست خانوار دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت شغلی برگزار کنیم و پل ارتباطی بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها، که حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد بیکاران را تشکیل می‌دهند، با بازار کار را برقرار کنیم تا با اجرای دوره‌های کوتاه مدت آماده ورود به بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: با توافقی که با مرکز ملی فضای مجازی داشته ایم و با توجه به نیاز جدی به آموزش‌های سایبری در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری در کشور، کمیته‌هایی در معاونت آموزشی دانشگاه تشکیل شده تا با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، ۵۷ رشته جدید را در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تدوین و اجرا نماید.

بلندی تصریح کرد: ان شالله تا مهرماه سال آینده ۱۰۰ رشته جدید براساس نیاز بازار کار در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی خواهد شد. یکی از کار‌های جدیدی که در برنامه داریم این است که روند جذب مدرسان بازبینی گردد و بسیاری از مدرسانی که در اثر فرآیند‌های اشتباه حذف گردیده اند به فضای آموزشی دانشگاه برگردند.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی مسئول اشتغال در کشور نیست، ولی می‌تواند ابزار ویژه‌ای برای اشتغال در کشور باشد. بلندی خواستار لغو و یا توقف مصوبه غیرقانونی شورای عالی اداری مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی وابسته به ارگان‌های دولتی شد تا امکان ایجاد شغل در کشور در پنج سال آینده فراهم گردد و دانشگاه بتواند با قوت و انرژی بیشتری به فعالیت بپردازد.

بلندی در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال دانشگاه داری در کشور نیستیم بلکه می‌خواهیم نظام علمی کاربردی را رونق دهیم و تقسیم کار ملی نماییم و از تمام امکانات کشور استفاده کنیم. طی توافق با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای مقرر شد بخشی از امکانات این سازمان در اختیار این دانشگاه قرار گیرد تا در اجرای مطلوب دوره‌های مهارتی کمک کار دانشگاه باشد.

بدنبال این هستیم که به حوزه صنعت توسعه خوبی دهیم و مراکز نوآوری را توسعه دهیم تا وضعیت اشتغال بهبود یابد. به لطف الهی ما می‌خواهیم با بهبود شرایط زمینه اشتغال صدهزار نفری را در سال فراهم نماییم تا تربیت پنجه کارآمد که مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده را محقق سازیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار