مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. بهمن 1400 - 16:24   |   کد مطلب: 24596
نشست خبری رویداد پیشگام۲ با حضور اصحاب رسانه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، 

نشست خبری رویداد پیشگام۲ با حضور اصحاب رسانه و خوش گفتار رئیس خانه مطبوعات، نظیری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی و سلوک مسئول برگزاری پیشگام ۲، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار شد.

 

رویداد پیشگام میدان واقعی حل مسئله برای جوانان مستعد استان می‌باشد که در آن طی مدت زمان ۱۶ روز تیم‌های حاضر در رویداد به کمک اساتید و منتورهای مجرب در حل مسائل ملی، مسیر حل‌مسئله را طی خواهند کرد. تیم‌ها بعد از گذراندن کارگاه‌های آموزشی به انتخاب خودشان یکی از مشکلات استان را انتخاب نموده و سپس باتوجه به آموزش‌هایی که گذرانده‌اند و کمک منتورها تلاش خواهند کرد که آن مشکل را اثبات و علت‌های اصلی آن را شناسایی و در نهایت با تولید راهکار و ارائه برنامه اقدام مسیر حل مسئله را طی کنند.

 

 

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در این نشست گفت:

رهبر معظم انقلاب تکیه بر توان مردم در حل مشکلات را تایید کرده اند و بارها تاکید نموده اند که این ظرفیت نهفته فعال شود و بگذارید جریان های مردی در جامعه نقش بازی کند.

سپس اظهار کرد:

ساخت جامعه و تکامل جامعه با ایفای نقش مردم در فضای جامعه محقق می‌شود و انبیای الهی آمدند تا مردم را وارد میدان کنند و مردم در فضای جامعه قسط و عدل را برقرار کنند.دولت فقط پشتیبان و هدایت بخش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین امتیازات رویداد پیشگام این است، که مربیان فقط مربی‌گری را در کلاس درس و کارگاه ارائه نمی‌دهند، بلکه خودشان تجربه حل میدانی مسئله حتی در سطح کلان کشوری را دارند.

 

وی بیان کرد: در این مرحله از رویداد پیشگام به دنبال کنشگران میدان رفته‌ایم و شناسایی و معرفی این کنشگران نیاز به عزم جریان رسانه‌ای دارد و باید خلق فرصت در این حوزه کنند و کنشگران را با تبیین درست توجیه کنند.

 

محمود سلوک مسئول برگزاری پیشگام ۲ در همدان، در رابطه با برگزاری این رویداد گفت: امسال برای اولین بار در کشور ۲ رویداد پیشرفته و مبتدی پیشگام همزمان باهم در استان برگزار می‌شود‌.مخاطبین پیشگام پیشرفته افرادی هستند که در پیشگام ۱ (سال۹۹) شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: برگزاری این رویداد یک فرصت بزرگ برای کل استان همدان است که همه ما باید در این جریان دانشجویی و غیر دانشجویی شرکت کنیم. در رویداد پیشگام ۲ بنا داریم توان را روی کنشگران کل استان قرار بدهیم تا تمامی ثمن ها و کنشگران استان در این رویداد شرکت کرده و بتوانند مسائل و دغدغه های ذهنی خود را از طریق یادگیری مسئله محوری و با آموزشهای این رویداد پیگیری کنند.

 

سلوک در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران و در رابطه با جزئیات برگزاری این رویداد گفت:

در اولین مرحله از تاریخ  ۲۹ دی تا ۱۳ بهمن ماه ثبت نام انجام می‌گیرد و هدف جذب مخاطب و تیم های با کیفیت است.

در این بازه ی زمانی افراد دغدغه مند فرصت دارند تا  به صورت تیم های ۳ الی ۴ نفره در رویداد شرکت کنند‌.

 

مرحله دوم شامل یک بازه زمانی ۱۶ روزه است.

 در این بازه تیم ها به عنوان یک نخبه کشوری آموزش مبینند تا مسئله را درست انتخاب کنند و بتوانند ظرفیت های مردمی و حاکمیتی را فعال کنند .

این فرآیند از ۲۰ بهمن تا ۶ اسفند به طول می انجامد و در آخر هفته ها برگزار می‌شود.

سپس تیم های منتخب به کمک مربی‌ها مسائل را پیگیری میکنند.

مربیان و اساتید دوره پیشگام به درخواست شرکت کننده گان بعد از اتمام رویداد، تا زمان حل کامل مشکل در کنار تیم ها خواهند بود تا بتوانند مسئله را حل کرده و تغییر را رقم بزنند.به جهت تشویق تیم ها برای حل مسائل استان تمامی بسترها آماده گشته و حتی جوایزی هم درنظر گرفته شده است. 

این رویداد در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار خواهد شد.

 

مسئول برگزاری رویداد پیشگام ۲ در پاسخ به خبرنگاری که پرسید ظرفیت این رویداد چند نفر است؟

گفت: ظرفیت حداکثر ۳۰ تیم، حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر در پیشگام مقدماتی، پس از مصاحبه شرکت داده خواهند شد.

سلوک در پاسخ به سوال شاخصه های ثبت نام و تایید تیم ها چیست، گفت:

اولویت اصلی ما افرادی بازه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال است.

و دو فاکتور جدی دغدغه مندی در حل مسائل استان ، و قوت تحلیل و استدلال  افراد اولویت ما هستند.

تیم های بالای ۳۰ سال نیز به شرط داشتن سابقه کنش‌گری و فعالیت اجتماعی انتخاب خواهند شد.

 

در پایان این نشست از پوستر رویداد پیشگام ۲ رونمایی و از اصحاب رسانه تقدیر شد.

 

گفتنیست علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این رویداد عدد یک را به شماره 09101669797 ارسال کنند و در صورتی که موفق به ثبت نام نشدند از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام نمایید:
۱- تماس با شماره تلفن : ۰۲۱۸۸۳۵۳۰۷۸

۲- پیام به آیدی اینستاگرام پیشگام: pishgam_roydad

 

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار