مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. بهمن 1400 - 12:05   |   کد مطلب: 24600
مسئول دبیرخانه دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی :
بی نظمی فرهنگی نتیجه عدم تدوین سند جامع فرهنگی در استان همدان
مسئول دبیرخانه دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با صدای دانشجو: عدم تدوین سند جامع فرهنگی در استان سبب تعدد در فعالیت های فرهنگی و بی نظمی در این حوزه گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حمیدرضا موسی رضایی، مسئول دبیرخانه دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان با خبرنگار صدای دانشجو گفتگو کرد و به برخی از مهمترین سوالات در رابطه با تدوین سند جامع فرهنگی در استان همدان پاسخ داد که در ادامه می خوانید. 

چه چالش هایی بر سر تدوین سند جامع فرهنگی متناسب با اقتضاعات و زیست همدان وجود دارد که تا کنون  راجبشان بحث نشده ؟

چالش های موجود در تدوین سند جامع فرهنگی همدان عدم وجود اتحاد بین فعالین  فرهنگی استان، حرکت و فعالیت به صورت جزیره‌ای و مستقل می باشد. بایستی منیت ها را کنار گذاشت وبا اتحاد در سایه ی پرچمی واحد حرکت کرد.

عدم تدوین سند جامع فرهنگی استان و نبود اسناد بالادستی ویژه همدان چه مسائل و  چالش های فرهنگی را برای استان به وجود آورده است ؟

تدوین نشدن این سند باعث ایجاد نوعی بی انگیزگی برای برخی از دوستان دغدغه مند استان شده است و باعث شده برخی از افراد خود را کنار بکشند و از طرفی ملاک و معیار مناسبی برای ارزیابی فعالیت های فرهنگی در استان  وجود نداشته باشد.

موانع سر راه حفظ و بهره برداری بناهای تاریخی و گردشگری استان چه مواردی هستند ؟

عدم وجود یک سند بالادستی جهت حفظ ابناء تاریخی و همچنین عدم تامین مالی صاحبان اماکن گردشگری و تاریخی که باعث تخریب اماکن تاریخی می شود و همچنین وجود تعارض منافع در برخی موارد دردسرساز بوده است.

آسیب های فرهنگی و فرصت های حوزه گردشگری برای استان شامل چه مواردی بوده و راهکارها چیست ؟

آسیب های گردشگری بیشتر در مباحث فرهنگی و ترویج برخی بی بند و باری ها حضور مسافران در شهر و اماکن تفریحی میباشد اما از لحاظ فرصت های شغلی و ایجاد اشتغال پایدار و ورود سرمایه به استان مفید است که بایستی برنامه ریزی درستی در این حوزه داشت و از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

چالش های موجود پیش روی جوانان استان در حوزه خانواده چگونه ارزیابی میکنید ؟

جوانان استان برای تشکیل خانواده مشکلات عدیده ای دارند که در بحث ایجاد اشتغال ، مسکن و غیره خلاصه می شود . این موارد تبدیل به بهانه ای برای عدم تشکیل خانواده شده است در صورتی که مباحث فرهنگی و معنوی بسیار موثر تر است.

نقش فضای مجازی در تغییر سبک زندگی مردم همدان فرصت و چالش های این حوزه را چگونه ارزیابی میشود ؟

فضای مجازی تاحدود  زیادی سبب تغییر در سبک زندگی مردم همدان گشته وتاحدودی باعث از بین رفتن سبک زندگی اصیل و اسلامی در دارالمومنین همدان  گردیده است. برخی از راهکارهای این معضل، ایجاد جبهه منسجم از فعالین انقلابی همدان ، بازگشت به باورها و اندیشه های ناب و اصیل ایرانی اسلامی و پرداختن گسترده به آن ها در بستر فضای مجازی است.

انتهای پیام/ ز

دیدگاه شما

آخرین اخبار