مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. بهمن 1400 - 11:07   |   کد مطلب: 24617
رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد‌اسلامی از موافقت شورای سنجش و پذیرش دانشجو با پذیرش دانشجوی ارشد به صورت فراگیر در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: چندی پیش دانشگاه آزاد طی درخواستی از سنجش خواست تا با پذیرش دانشجو به صورت فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد موافقت کند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد به لحاظ پتانسیل‌های موجود، تعداد هیأت علمی و همچنین تعداد بالای رشته محل‌ها این ظرفیت را دارد که در مقطع ارشد از طرق دیگر (فراگیر) دانشجو بپذیرد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با موافقت سازمان بازرسی، شورای سنجش و پذیرش دانشجو با درخواست دانشگاه آزاد موافقت کرده و قرار است در سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد به این شیوه دانشجوی ارشد بپذیرد.

وی تصریح کرد: درباره جزئیات پذیرش دانشجو قرار است با سازمان سنجش به زودی جلسه‌ای برگزار شود و در آن جلسه جزئیات و نحوه برگزاری آزمون مشخص خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به اینکه گفته شده شورای سنجش و پذیرش این مجوز را به صورت مشروط و فقط برای یکبار به دانشگاه آزاد داده است، گفت: دلیلش را سازمان سنجش باید برای ما تشریح کند، اما احتمالاً می‌خواهند بازخورد پذیرش این گونه دانشجو، نحوه برگزاری و رعایت قوانین و مقررات طرح فراگیر را ببینند و به همین علت این مجوز را به صورت مشروط داده اند.

پیش از این مهرداد ویس کرمی، عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعلام کرده بود علاوه بر دانشگاه آزاد، به دانشگاه پیام نور مجدداً این مجوز داده شده که در مقطع ارشد به‌صورت فراگیر دانشجو بپذیرد؛ این در حالی است که در زمستان سال ۱۳۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد پذیرش دانشجو از شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۹۹ آخرین دوره از پذیرش به این شیوه خواهد بود و از سال ۱۴۰۰ پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر انجام نخواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار