مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. اسفند 1400 - 17:53   |   کد مطلب: 24633
دومین دوره رویداد پیشگام به میزبانی استان همدان به پایان رسید. سلوک مسئول برگزارکننده پیشگام: جوانان و نوجوانان همدانی بسیار افراد با کیفیت و دغدغه مندی هستند که در واقع فرصت لازم به آنها داده نشده!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دومین دوره رویداد پیشگام به میزبانی استان همدان پس از ۱۶ روز آموزش میدانی مطالبه گری با معرفی ۱۰ گروه‌ برتر و با حضور مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، حجت الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان و حمید پورحسینی فرمانده بسیج دانشجویی استان همدان به پایان رسید.

در این رویداد که طی ۱۶ روز به طول انجامید ۲۶ تیم خانم و ۱۶ تیم آقا شرکت داشتند که در این بین ۱۲ تیم کنشگری خود را در سطح محلی ، ۱۱ تیم در سطح استانی، ۱۱ تیم در سطح ملی آغاز کردند. موضوعات بررسی شده توسط این تیم ها عمدتا اقتصادی و فرهنگی اجتماعی بود.

در اختتامیه این رویداد که به نام افتتاحیه امتداد رویداد برگزار گردیده بود، تیم های برتر زیر معرفی شدند:

تیمهای اول:

تیم شهیده گلنار قیامتی با موضوع کاهش منابع آب در استان همدان 

تیم شهید احمدی روشن با موضوع پایین بودن کیفیت آموزشی در دوره متوسطه 
 
تیمهای دوم:
رسول حیدری با موضوع پیش بینی ناپذیری بازار سیب زمینی به علت نوسان قیمت در همدان 
تیم آیت الله کمال الدین لطیفی گنبدی با موضوع کیفیت پایین یادگیری در آموزش و پرورش
 
تیمهای سوم:
تیم سوم: تیم شهید ابراهیم خانی با موضوع تخریب خانه های تاریخی همدان 
تیم شهید چیت سازیان با موضوع افزایش بیماری های اعصاب و روان در همدان در ۱۰ سال اخیر
تیم سعید شاملوبا موضوع کاهش میزان تامین آب شرب در همدان 
 
تیم چهارم: تیم شهید محمدرضا الوانی با موضوع هزینه بالای درمان ناباروری در روش ivf 
 
تیم پنجم : تیم شهید فانوسی با موضوع کاهش نرخ فرزند آوری 
و تیم فرشاد شاملو با موضوع عدم تامین معیشت بانوان سرپرست خانوار نیازمند در کبودرآهنگ
 
محمود سلوک مسئول برگزاری پیشگام در مصاحبه با خبرنگار صدای دانشجو گفت: می توان به جد گفت کیفیت شرکت کنندگان رویداد پیشگام در استان همدان، داوران و مربیان پیشگام را شگفت زده کرد و برخلاف تمام گزاره هایی که قبلا در مورد جوانان همدان شنیده بودیم در عمل دیدیم که جوانان و نوجوانان همدانی بسیار افراد با کیفیت و دغدغه مندی هستند که در واقع فرصت لازم به آنها داده نشده! پیش رفت ۳۱ تیم از ۳۶ تیم به مرحله ی آخر این رویداد گواه این موضوع است که همدان از کیفیت مخاطبین بسیار بالایی برخورد بوده و جوانان همدانی در این زمینه بی نظیر هستند.
وی خاطرنشان کرد: گروه هایی که در این رویداد آموزشهای لازم را جهت کنشگری دیده اند میتوانند با حضور در باشگاه پیشگامی ها و امتداد پیشگام از خدمات آموزشی و حمایت های موسسه گام نظیر: کارگاههای آموزشی، نشست های مجازی ماهانه،نشست های انتقال تجربه در ادامه روند کنشگری خود بهره مند شده و با کمک ما به حل مسئله واقعی نزدیک بشوند.
 
 
حمید پورحسینی، فرمانده بسیج دانشجویی استان همدان نیز اذعان کرد: مسئله محوری یکی از محورهای اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب بوده است و ما در بسیج دانشجویی باید در کنار تمامی فعالیت های انقلابی آنقدر به درک از فهم مبانی انقلاب برسیم که مانند شهید احمدی روشن و شهید تهرانی مقدم کار تخصصی خود را در زمینه ی مسائل مهم انقلاب و کشور پیش برده و اگر دانشجویانی هستیم که می خواهیم برای انقلاب اسلامی کار کنیم   با پیدا کردن نسبت خود با مشکلات و مسائل  کشور به فعالیت بپردازیم.
 
 
لازم به ذکر است موسسه گام، سازمان تبلیغات اسلامی همدان، بسیج دانشجویی استان همدان و دانشجویان بسیجی دانشگاه بوعلی سینا از برگزار کنندگان این رویداد بودند.
انتهای پیام/ چشمه قصابانی

دیدگاه شما

آخرین اخبار