مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. اسفند 1400 - 10:01   |   کد مطلب: 24634
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه آغاز دوره های فراگیر: در مدرک ارائه شده به دانشجو اشاره ای به فراگیر بودن نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،  نشست خبری اصحاب رسانه  با حضور ریاست دانشگاه پیام نور مرکز استان همدان، مدیر فرهنگی ، مدیر آموزشی ، مدیر امور اداری و مسئول روابط عمومی مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۸ در دانشگاه پیام نور مرکز استان همدان برگزار گردید.

در این نشست رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در ابتدا ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر عظیم الشان اسلام و تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام بیان کرد:

در سراسر جهان دانشگاه ها به شیوه های گوناگونی اداره می‌شوند که یکی از آنها روش open early university است دانشگاه پیام نور  هم به همین شیوه اداره می‌شود.

در حوزه استانی، دانشگاه پیام نور مرکز همدان در سال ۶۷ با مرکزیت استان همدان شروع به فعالیت کرده است.

 در سطح استان ۱۴ واحد مرکزی دایر است که در این مراکز واحدها ۱۳۲ رشته محل داریم ‌و از این ۱۳۲ رشته، ۴۳ رشته کارشناسی ارشد  و مابقی کارشناسی هستند.

در واقع به جز رشته های پزشکی و پیرا پزشکی، تمامی رشته ها در دانشگاه پیام نور وجود دارند.

در استان قریب به ۱۱ هزار دانشجوی فعال حضور دارند که از این تعداد حدود ۹ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و حدود هزار و پانصد دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد هستند.

تعداد اعضای هیأت علمی در سطح استان به ۱۲۰ نفر می‌رسد و تعداد همکاران اداری نیز ۲۵۵ نفر است.

وی افزود:  باعث افتخار است که بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور استان همدان نیز به سطح دانش یاری ارتقاع یافته اند.

محمد مظاهري خاطر نشان کرد:

در حوزه های پژوهشی نیز زیرساخت‌های بسیار خوبی فراهم آمده است. وجود آزمایشگاه های تحقیقاتی و معرفی دستگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته که می‌تواند خدمات ارزنده ای را به دیگر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ارائه دهد‌.

در حوزه فرهنگی استان همدان عموما یکی از رتبه های یک تا سه را به خود اختصاص داده و این حاصل تلاش و زحمات همکاران ما در این حوزه است.

 

سپس گفت: در حوزه آموزشی به جرات می‌توان گفت استان همدان در حوزه آموزشی،  یکی از رتبه های آموزشی پیام نور کشور به حساب می آید که به طور معمول این سطح حاصل از زحمات مسئول آموزشی دانشگاه است.

در حوزه رفاهیات دانشجویی، دانشگاه پیام نور همدان فاقد خوابگاه‌ است اما تا قبل از شیوع کرونا، ارائه یک وعده غذای گرم توسط دانشگاه انجام می‌شد.

در بحث وام دانشجویی، برای دانشجویان کارشناسی ارشد، هر ترم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۴ ترم تحصیلی و برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای ۸ ترم تحصیلی وام  ارائه می‌دهیم.

بنابراین اگر دانشجویی به صورت نرمال تحصیلات و مطالعات خودش را انجام دهد، در واقع پولی به دانشگاه پرداخت نمیکند چرا که پرداخت اقساط وام دانشجویی عملا بعد از فارق التحصیلی دانشجو با مبلغ پایین شروع می‌شود.

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از وجود فضای آموزشی مناسب، فضای کارگاهی و تحقیقاتی و آزمایشگاه های مجهز خبر داد و گفت:

هم اکنون تمامی آزمایشگاه های ۱۴۳ رشته در دانشگاه وجود دارند و پس از بازگشایی دانشگاه ها فعالیت‌شان را آغاز میکنند‌. بنابراین ما هیچگونه آزمایشگاه یا کارگاهی نیاز نداریم که لازم باشد با شرکت یا دانشگاه دیگری قرارداد ببندیم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کلاس های مجازی در دوران کرونا افزود:

دانشگاه پیام نور در واقع چند قطب ایجاد کرده است که دروس هر رشته مختص به یک مرکز باشد و آن مرکز برای سراسر کشور برنامه ریزی می‌کند، حجم فضای مجازی ما نیز گسترش یافته است.

 

سپس ادامه داد:

از ویژگی های بارز دانشگاه پیام نور میتوان به شیوه آموزشی دانشگاه اشاره کرد که طبق آمار اعلامی از سوی سازمان سنجش خروجی های دانشگاه پیام نور، درصد قابل توجهی از مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کشور را شامل می‌شوند که علت آن وجود مرکز آزمون در سیستم آموزشی دانشگاه است و تمامی امتحانات از طریق مرکز آزمون برگزار می‌شود که از طریق بارکد و با سیستم تصحیح شده و هیچ سلیقه شخصی در فرایند تصحیح دخالت ندارد.

به همین جهت دانشجویان باید تمامی کتاب درسی را مطالعه کنند و بلعکس اساتید نیز تمامی دروس کتاب را در طول ترم به دانشجو آموزش و کل کتاب را پوشش می‌دهند.

همچنین باعث افتخار است که دانشگاه پیام نور در صدر دانشگاه های جهان اسلام قرار دارد و از کیفیت علمی خوبی برخوردار است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در رابطه با نوع پذیرش در دانشگاه، به پذیرش فراگیر اشاره کرد و گفت:

خدا را شاکریم که در آستانه ۲۲امین دوره فراگیر دانشگاه پیام نور هستیم.

از ویژگی های دوره فراگیر این است که با توجه به دروس ارائه شده از سایت سازمان سنجش ، دانشجویان با مطالعه‌ای دروس و قبولی در امتحان ، جزو پذیرفته شدگان محسوب می‌شوند و بعد از ثبت نام در دانشگاه عملا ترم دوم خود را آغاز می‌کنند چرا که ترم اول با دروس ارائه شده از سازمان سنجش تطبیق می‌خورد. 

در دوره فراگیر در تمام کشور ۲۶ هزار و ۷۲۲ نفر و ۱۸۶ رشته داریم و در استان همدان نیز ۴۳ رشته محل داریم که در ۵ مرکز استان انجام آموزش داده می شود.

محمد مظاهري در پاسخ به سوالی نامعتبر بودن مدرک دانشگاه پیام نور را تکذیب کرد و افزود:

در مدرک ارائه شده به دانشجو اشاره ای به فراگیر بودن نمی‌شود ضمن اینکه دوره فراگیر از طریق سازمان سنجش انجام شده و سازمان سنجش نیز معتبر ترین سیستم برگزاری آزمون های کشور است، بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ظ

دیدگاه شما

آخرین اخبار