مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1401 - 14:40   |   کد مطلب: 24658
بیانیه ۱۵ دفتر انجمن علمی دانشگاه بوعلی سینا:
شرکت در امتحانات حضوری نیاز به کلاس حضوری دارد
۱۵ دفتر انجمن علمی دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به غیرحضوری بودن کلاس‌های گروه زیادی از دانشجویان کارشناسی اعلام کردند که باتوجه به امتحانات حضوری، نیاز به کلاس حضوری دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، ۱۵ دفتر انجمن علمی دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه‌ای نسبت به عدم برگزاری کلاس‌های درسی دانشجویان کارشناسی در ورودی‌های قبل ۹۷ اعتراض کرده و خواستار تشکیل کلاس‌های این دانشجویان به صورت حضوری شدند.

در این بیانیه آمده است:

به استحضار می‌رساند نظر به شرایط استثنائی پیش آمده در خصوص اپیدمی کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مراکز عمومی، حدود ۲ سال و خورده‌ای است که برای دانشجویان علاوه بر نگرانی در خصوص سلامت، نگرانی‌هایی مضاعف در رابطه با بحث آموزش و تدریس مجازی پیش آمده است.

راجع به مصائب آموزش مجازی، تدریس و نحوه‌ی برگزاری آزمون‌ها و... در فضای رسانه‌ها به قدر کافی صحبت شده و علاوه بر آن‌ها در نامه‌های رسمی ارسالی به دانشگاه که فایل آن‌ها را در کانال‌های تلگرامی انجمن‌های علمی نیز منتشر شده صحبت‌هایی صورت گرفته است و بازخورد آن تنها این بود که نامه‌ی ارسالی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه قرائت شد!

هر چند که این چنین پیگیری‌ها از جمله وظایف شورا‌های صنفی است، اما با توجه وضعیت دانشگاه و عدم وجود شورای صنفی، انجمن‌های علمی به عنوان مهم‌ترین تشکل دانشجویی این مسئولیت را برعهده گرفته است تا حقوق دانشجویان تضییع نشود.

نتیجه‌ی جلسه‌ی هیئت رئیسه‌ی دانشگاه در بهمن ماه هم که از طریق خبرگزاری رسمی دانشگاه، بسنا، اطلاع رسانی شد، به شرح زیر است:

تمامی کلاس‌های (نظری و عملی) مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی به صورت تلفیقی از غیرحضوری (دو سوم طول ترم) و حضوری (یک سوم طول ترم) برگزار خواهد شد.

در ادامه‌ی این اطلاعیه یک فایل پیوست در قالب پی‌دی‌اف از سوی خبرگزاری رسمی دانشگاه منتشر شد که به گروه بندی دانشکده و رشته‌های مختلف حاضر در دانشگاه بوعلی‌سینا پرداخته شده بود؛ بر اساس محتویات فایل مذکور دانشجویان مقاطع کارشناسی رشته‌های مختلف در کلیه ورودی‌ها به‌صورت گروه بندی شده به مدت ۳ الی ۴ هفته در دانشگاه حضور پیدا می‌کردند که متاسفانه به بهانه‌ی اوج‌گیری مجدد کرونا آموزش حضوری برای دانشجویان کارشناسی به کل منتفی اعلام شد.

حال با توجه به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور محترم کشور، وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری و همچنین به تشخیص ستاد ملی کرونا در رابطه با مهیا شدن شرایط از سر گیری آموزش همگانی حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس انتظار می‌رفت که دانشگاه مطرح بوعلی سینا با مدیریت بهتر شرایط و اخذ تصمیمات هوشمندانه‌تر منجر به کاستن از این حجم انبوه نگرانی‌ها و مشکلات دانشجویان کارشناسی خود می‌شد.

درحال حاضر دانشگاه‌هایی با پتانسیل‌های کمتر نسبت به دانشگاه بوعلی سینا همدان، آموزش را برای تمامی رشته‌های دوره کارشناسی خود حضوری کرده اند و توقع این می‌رود که با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، این بستر برای ما دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی نیز فراهم شود.

همچنین با توجه به اینکه وزیر محترم علوم، جناب دکتر زلفی گل، از اعضای هئیت علمی دانشگاه بوعلی سینا بوده و از تمامی مسائل دانشگاه بوعلی مطلع است، انتظار می‌رفت که مسئولین دانشگاه طبق آخرین نظر وزارت علوم، آموزش را به طور گروه بندی شده برای تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع، همچون سایر دانشگاه‌های ایران (حتی دانشگاه‌های سطح پایین تر) حضوری کنند یا دانشگاه را از تسهیلاتی بهره‌مند کنند.

چراکه اولا با توجه به شرایط فعلی و قطعی شدن برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برای کلیه مقاطع، می‌بایست آموزش برای تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت یکسان باشد و تفاوتی بین ورودی‌های ۹۷ و مابقی ورودی‌ها نباشد. از طرفی تعدادی از ورودی‌های ۹۸ و ۹۹ و بعضاً ۱۴۰۰ هم، دروس نظری مشترکی با ورودی‌های ۹۷ دارند و این تفاوت در حضوری شدن کلاس‌ها تنها باعث ایجاد آشفتگی در نحوه‌ی تدریس اساتید و برگزاری امتحانات میانترم خواهد بود!

مسلما بهره بردن از شرایط یکسان حضوری و کیفیت تدریس بهتر حق تمامی دانشجویان روزانه دانشگاه است و جزء اصول اساسی دانشگاه‌های دولتی نسبت به سایر دانشگاه ها، از جمله دانشگاه‌های آزاد و پیام نور است. زیرا شرایط حال حاضر تفاوتی با دانشگاه‌های غیر دولتی ندارد!

همچنین قابل ذکر است حضور در دانشگاه علاوه بر رشد تحصیلی و علمی برای دانشجویان مزایای دیگری، چون رشد شخصیتی و تعامل اجتماعی را دربرخواهد داشت.

انجمن علمی دانشجویی حقوق دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی ریاضی دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی آمار دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی زیست دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی علوم دامی دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی زمین شناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی طراحی صنعتی دانشگاه بوعلی سینا همدا
انجمن علمی دانشجویی زبان فرانسه دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن علمی دانشجویی برق دانشگاه بوعلی سینا همدان

انجمن علمی دانشجویی شهرسازی دانشگاه بوعلی سینا همدان

انجمن علمی دانشجویی علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار