مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. خرداد 1401 - 19:42   |   کد مطلب: 24725
مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در اواخر هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

علیرضا کریمیان در گفتگو با مهر افزود: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه با رقابت ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب برگزار شد.
وی افزود: پیش بینی شده است که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در اواخر هفته آینده اعلام شود.
آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در ۱۸۶ شهرستان، ۳۸۱ حوزه اصلی و ۱ هزار و ۷۷۰ حوزه فرعی برگزار شد.

در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال هستند که از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن (معادل ۵۳ درصد) و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد (معادل ۴۷ درصد) هستند. همچنین ۵ هزار و ۵۴۶ داوطلب که هنوز دانشجو هستند حوزه امتحانی خود را تغییر دادند.

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱، انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند در اوایل تیرماه انجام می‌شود. داوطلبان مجاز امکان انتخاب ۱۰۰ کدرشته را دارند. آزمون‌های تشریحی و مصاحبه رشته‌های خاص در نیمه دوم تیرماه انجام می‌گیرد و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار