مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مرداد 1401 - 18:30   |   کد مطلب: 24768
رییس دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: دانشگاه پیام نور همدان قطب کرسی های آزاد اندیشی کشور است و سایت کرسی های آزاد اندیشی را استان همدان مدیریت میکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، در نشست خبری که به میزبانی دانشگاه پیام نور همدان برگزار شد، علی حسین محمد ظاهری رییس دانشگاه پیام نور منطقه چهار و استان همدان به بیان توضیحاتی در خصوص این دانشگاه پرداخت. 

مظاهری ضمن بیان مزیت های دانشگاه پیام نور عنوان کرد:
دانشگاه پیام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایران با ۴۰۰ هزار دانشجو است و حدود ۳۰ درصد از دانشجویان کشور ، تعلیم و تعلم آن ها بر عهده ی دانشگاه پیام نور است و می‌توان آن را جزو دانشگاه های بین المللی عنوان کرد چرا که در خارج از کشور هم پذیرش دانشجو با شرایط خاص صورت می‌پذیرد.
مظاهری ادامه داد:
دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های برتر کشور رتبه۲۲ را کسب کرده است و در سال ۲۰۲۰ به سایت در رتبه بندی سایت لایدن هلند نیز امتیاز لازم جهت حضور را داشته است که با توجه به ملاک های این مرکز رتبه بندی ، نشان از جایگاه دانشگاه پیام نور دارد.

مظاهری در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان عنوان کرد:
نوع پذیرش دانشجویان در تمامی دانشگاه هایی که زیر نظر سازمان سنجش و وزارت علوم است؛یکسان می‌باشد و با دو سویه ی آزمون و سوابق تحصیلی پذیرش صورت می‌گیرد.

مظاهری در خصوص امکانات دانشگاه پیام نور گفت:
این امکانات خارج از ضوابط کشور نیست اما دانشجویانی که وارد سیستم پیام نور می‌شوند می‌توانند به راحتی بعد از چند ترم تغییر رشته بدهند و سخت گیری های معمول در این مورد صورت نمی‌گیرد.
در مورد دریافت شهریه نیز، دانشگاه پیام نور پایین ترین میزان دریافت شهریه را در بین دانشگاه های کشور دارد.
در دانشگاه پیام نور بدون محدودیت نفرات به دانشجویان وام داده میشود. در مقطع کارشناسی هر ترم مبلغ ۱ میلیون و سیصد تومان به مدت هشت ترم و در مقطع ارشد مبلغ دو میلیون و ششصد تومان به مدت چهار ترم در صورت در خواست دانشجویان  به آنها تقدیم میشود.
 دانشجویانی که از لحاظ شرایط مالی تحت مضیقه هستند و تحت پوشش مراکز کمیته امداد نیستند در بنیادی به نام حامیان پیام نور که زیر نظر دانشگاه پیام نور است به آن ها کمک مالی میشود.
 به لحاظ ادامه تحصیل نیز دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند در دانشگاه های دیگر به صورت همزمان تحصیل کنند، و اگر دانشجویی قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور محل زندگی خود را داشت علاوه بر انتقالی گرفتن می‌تواند  به صورت مهمان دائم ادامه تحصیل بدهد.

مظاهری با اشاره به سرانه ی فضای آموزشی و فضای سبز دانشگاه پیام نور با متراژ هر دانشجو ۸/۷ و ۵۰ متر ادامه داد:
در دانشگاه پیام نور همدان فضای آموزشی آنقدر مناسب است که نظیر آن در غرب کشور وجود ندارد. وسایل آزمایشی و تحقیقاتی با رنکینگ جهانی برای اقدامات ژورنال ها در دانشگاه پیام نور همدان و اسد آباد موجو می باشد.
وی ادامه داد: در کل استان همدان ۵۲۰ هزار متر مربع دانشگاه پیام نور زیر بنا دارد که ۸۵ هزار متر مربع آن را فضای آموزشی، کارگاه ها ، کلاس ها و... تشکیل داده است. این مقدار از بستر آموزشی در ۸۵ دستگاه ساختمان توزیع شده  و  طبیعتاً پروژه هایی هم در دست اجرا هستند و با سفر رییس جمهور پیگیری های لازم برای اجرای سریع‌تر آن ها صورت میگیرد.
رییس دانشگاه پیام نور همدان در خصوص سایر ویژگی های این دانشگاه عنوان کرد:
در مقطع کارشناسی ۸۱۰۰ نفر و در مقطع ارشد ۱۲۰۰ نفر دانشجو در حال تحصیل هستند و با توجه به شعار سال، دانشگاه پیام نور تلاشهایی  مبنی بر رشد در مسیر شرکت های دانش بنیان داشته است. به طوری که در مرکز رشد ملایر ۲۴ شرکت وجود دارد که ۲ مورد از آن ها شرکت هسته ی فناوری  و ۲ مورد هم شرکت دانش بنیان هستند. همچنین چهار شرکت متقاضی شرکت های دانش بنیان و چهار شرکت متقاضی شرکت خلاق هستند. در کل استان ۶۶ شرکت دانش بنیان داریم که ۴ مورد آن ها در دانشگاه پیام نور مستقر می‌باشد و در حال توسعه ی مراکز رشد پارک علم و فناوری هستیم تا ان شالله در شهرستان اسدآباد و بهار این مهم اجرایی شود.

وی اذعان کرد: دانشگاه پیام نور همدان قطب کرسی های آزاد اندیشی کشور است و سایت کرسی های آزاد اندیشی را استان همدان مدیریت میکند.

مظاهری در خصوص نحوه ی برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان در دانشگاه پیام نور گفت:
در دانشگاه پیام نور عدالت به دلیل دانشجو و کتاب محور بودن اجرا می‌شود و امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز است. به همین دلیل اساتید در سطح کلاس تمامی کتاب را تدریس میکنند و از دلایل موفقیت قابل توجه دانشجویان دانشگاه پیام نور در سطح مقطع ارشد نیز همین اقدامات انجام گرفته می باشد، چرا که نوع امتحان ها متمرکز، گسترده و جامع همچنین به صورت تستی و تشریحی است.

سپس گفت: در بخش های فرهنگی، قسمت تربیت بدنی عموما دانشجویان مسابقات ورزشی درخشش قابل توجهی داشته اند و در مسابقات تکواندو کشور دانشجویان پیام نور همدان رتبه اول را کسب کردند.

در مسابقات فرهنگی و حفظ قرآن هم صاحب امتیاز های خوبی هستند و نکته ی قابل توجه این مورد است که ما در تمامی رشته ها در دانشگاه پیام نور کانون داریم.

مظاهری در خصوص پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گفت:
طبق رشته های مندرج در دفترچه  در تمامی رشته ها به جز رشته های پزشکی و پیرا پزشکی، بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش صورت می‌گیرد  که ۵۲ رشته در مقطع کارشناسی، ۴۳ رشته در مقطع ارشد وجود دارد و میانگین پذیرش دانشجوی حدود ۶ هزار نفر است. محدودیت معدل نیز وجود ندارد.

وی در پایان اذعان کرد:

تشکل های مختلفی در دانشگاه پیام نور همدان مانند: قرآن و عترت، هلال احمر، کانون مهدویت، انجمن علمی دانشجویی، بسیج کارکنان و اساتید و.. فعالیت می‌کنند. در بحث نشریات نیز دانشگاه پیام نور ۲۳ نشریه دارد که در سال های گذشته مقامات کشوری کسب کرده اند.

انتهای پیام/جوادی اطهر

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار