به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 25. مرداد 1401 - 9:07   |   کد مطلب: 24769
مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور سال تحصیلی آینده اعمال می‌شود؛ اما سوال اصلی این است که آیا ضعف‌های شیوه‌های پیشین کنکور را پوشش می‌دهد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، آخرین تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییرات زیادی را برای کنکور ۱۴۰۲ رقم می‌زند. براساس مصوبات این شورا، برای مشخص شدن دانشجویان جدید در سال تحصیلی آینده، ۲ بار کنکور برگزار می‌شود. دروس عمومی حذف شده و سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور تأثیر قطعی خواهند داشت و با حذف زیرگروه‌ها یک نمره کلی برای داوطلب درنظر گرفته می‌شود. گفته شده که این تغییرات برای کاهش اثر موسسات کنکوری در نتیجه نهایی آزمون و افزایش عدالت آموزشی است؛ امری که برخی کارشناسان حوزه آموزش عالی معتقدند با این مصوبه بعید است محقق شود.

 

این مصوبه برای دانش آموزان همدانی اهمیت زیادی دارد. شهر همدان در کنکور سهمیه ۲ مناطق را دارد و بیشتر شهرستان‌های آن سهمیه منطقه ۳. بنابراین می‌توان گفت که این استان جزو استان‌های محروم در کنکور است و دانش آموزان این استان امیدوار بودند با تغییر در شیوه اجرای کنکور، سهم آنان در دانشگاه‌ها بیشتر شود. اما به نظر می‌رسد آنچه در مصوبه جدید رخ داده، اثر خاصی بر روند پذیرش دانش آموزان همدانی در دانشگاه‌ها نخواهد داشت.

 

علی زرافشان، معاون سابق متوسطه وزارت آموزش و پرورش و محمدصادق تراب زاده، پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در نشستی علمی که به همت بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر همدان برگزار شد، به صورت مفصل برای دانشجویان همدانی اثرات این مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را نقد کرده و دلایل عملی نشدن اهداف آن را بررسی کرده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار