مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. آبان 1401 - 16:30   |   کد مطلب: 24808
نماینده ولی فقیه در استان همدان با رئیس دانشگاه پیام نور کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه استان همدان، ظهر امروز با رئیس دانشگاه پیام نور کشور ابراهیم تقی زاده دیدار کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، اظهار داشت: با توجه به رشد علوم مختلف و اهمیت ارتقا علمی دانشجویان، بازنگری منابع درسی در دانشگاه پیام نور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر ابراهیم تقی زاده با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال، 60 مرکز رشد و خانه‌های خلاق در سراسر کشور شکل گرفته است، یادآور شد: حرکت دانشگاه پیام نور به سمت، مسائل علمی و فناوری است و در کنار مراکز تخصصی، کانون‌های فرهنگی از جمله ۱۴ دبیرخانه دائمی در نقاط مختلف کشور برای انجام جشنواره‌های گوناگون در حال فعالیت هستند تا روح تحرک‌ و پویایی در دانشگاه حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه روزگاری دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه غیر حضوری و یا در اواخر هفته فعالیت داشت، خاطرنشان کرد: امروز این دانشگاه در تمامی ایام هفته مشغول ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و جامعه هدف خود است.

آیت الله حبیب الله شعبانی، نیز با بیان اینکه دیدار با مجموعه‌های علمی و پژوهشی برای انسان ایجاد شعف می‌کند، اظهار داشت: استان همدان از نظر علمی و پژوهشی دارای بزرگان فراوانی، خصوصا در عرصه علوم انسانی است و این یکی از ویژگی‌های این استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد رشته‌های دانشگاه پیام، رشته‌های علوم انسانی است، گفت: تحول در علوم انسانی موجب تحول در علوم تجربی می‌شود، حتی اولین تحولات در تمدن جدید غربی نیز از تحول در علوم انسانی رقم خورد، بنابراین علوم انسانی دارای اهمیت بسیاری است، البته تحول در آن نیز به سادگی رخ نمی‌دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه متاسفانه گاهی از موارد علوم انسانی در جامعه کم اهمیت جلوه داده می‌شود، یادآور شد: علوم انسانی مبدأ تحولات پیچیده است و حتی تعریف نوع تمدن و کیفیت تمدنی که مورد تأکید که رهبر معظم انقلاب است و زیربنای آن، در علوم انسانی محقق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به میزان قدرت و قوت هیئت علمی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: هر چه از اساتید برجسته و برتر در دانشگاه استفاده شود، می‌توان انتظارات بیشتری را در عرصه در تحول در علوم مختلف را داشت و حتی حضور اساتید توانا و برتر در جذب دانشجو نیز بسیار موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بومی بودن دانشگاه پیام نور از نکات برتر این دانشگاه است، گفت: سیستم و‌سبک‌ آموزشی که در این دانشگاه بر اساس بومی بودن می‌باشد از نکات بارزی است که امیدواریم دیگر دانشگاه‌ها نیز این سیاست را در نظر بگیرند و در جهت اجرا شدن آن تلاش کنند، چرا که عدم توجه به این اصل مشکلاتی را در عرصه آموزشی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار