مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. بهمن 1401 - 13:34   |   کد مطلب: 24830
نخستین نشست سلسله جلسات مطالبه گری و بررسی عملکرد مسئولین با حضور شهردار همدان، جمعی از مسئولین شهرداری و فعالان عرصه دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، نخستین نشست سلسله جلسات مطالبه گری و بررسی عملکرد مسئولین با عنوان (به وقت مطالبه) روز سه شنبه ۲۷ دی ماه با حضور شهردار همدان، جمعی از مسئولین شهرداری و فعالان عرصه دانشجویی، فرهنگی و رسانه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
در ابتدای برنامه فعالان دانشجویی، فرهنگی و رسانه مطالبات و انتقادات خودرا نسبت به عملکرد شهرداری،اجرای پروژه ها و مسائل مهم استان در حوزه مسکن،بودجه،تامین آب،حمل و نقل شهری، برف روبی معابر و مسیرها،گردشگری و ورزشی مطرح کردند.

در ادامه برنامه شهردار همدان به پاسخگویی به مطالبات و انتقادات پرداخت.
شهردار همدان ضمن ابراز خرسندی بابت عنوان مطالبات گفت: دانشگاه از جمله مکان هایی است که ماهیّت و اصالت خود را حفظ کرده و از اینکه روحیه مطالبه گری همچنان وجود دارد خرسندم.
سید مسعود حسینی با اشاره به جایگاه و قدمت شهرداری افرود: ما شهرداری را خاکریز نظام میدانیم و اگر بتوانیم آن را خوب حفظ کنیم وظیفه خود را در قبال نظام انجام داده ایم.
مشکل امروز ما در کشور و جهان سوم سیاست گذاری می باشد.در سیاست گذاری مشکل داریم.
ابتدای کار ۶۵۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران ، بانک ها و اوراق مشارکت دستگاه هایی بودکه از شهرداری مطالبات داشتند.انتهای سال ۴۱۰ میلیارد تومان تنها به پیمانکاران دادیم. رقمی که پرداخت شد ۶۰ درصد مطالبات خود را دریافت کردند و در منطقه یک بالای ۹۰ درصد به پیمانکاران پول پرداخت شد.
۱۷۸۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰بود.برای سال جدید توافق شد و براساس اصلاحیه ۹۱ درصد بودجه را محقق کردیم. برای بودجه سال ۱۴۰۲، ۲۲۰۰میلیاردتومان بودجه در نظر گرفته شد و بالای ۴۸ میلیارد تومان حقوق پرداخت کردیم .بودجه تعیین شده برای سال ۱۴۰۲ ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.
شهردار همدان در اشاره به مسئله حمل و نقل عمومی استان و تامین اتوبوس گفت:۲۷ دستگاه اتوبوس مجوز داده بودند و ۱۲ دستگاه خریداری شد.طی مذاکراتی که در هفته گذشته داشتیم،تهیه اتوبوس به ۱۰۰ دستگاه رسید‌.
امروز میتوانیم ادعاکنیم ۴۰ دستگاه قابلیت ورود به عرصه حمل و نقل را دارد.استخدام ۴۵ نفر راننده برای اتوبوس هایی که در حد نو بارسازی شده اند در حال انجام است.

حسینی تصریح کرد: ۸۸۰۰۰متر پیاده راه بازسازی شده است.۴۶ پروژه بالای ۱۰۰درصد تکمیل شده است.به ترتیب مناطق؛ منطقه یک ۱۰ پروژه،منطقه دو ۱۲ پروژه، منطقه سه ۱۸ پروژه و منطقه چهار ۶ پروژه. چهل پروژه بالای ۵۰ درصد تکمیل شده است.
میدان امام و چندپروژه ویژه داشتیم. پاساژ سینا که تکمیل آن حدودا ۱۷ سال است طول کشیده،پل غدیر و پل سردار سلیمانی را نیز به سرانجام رساندیم.
درمورد پارکینگ آقاجانی بیگ قطعا ما به مشکل برخورده ایم. مشکلی که با پیمانکار داشتیم.
علی رغم مساعدت هایی که از طرف شهرداری بود پاسخ ندادند و باید پیمانکار خلع شده کار را شهرداری یا پیمانکار جدید انجام دهد.
معبرگشایی از مسائل مهم شهرداری می باشد.۲۴ معبر داشتیم که کارهای انها انجام شده است.
تمام همکاران شهرداری پای کار هستند.

شهردار همدان بیان کرد: درمباحث شهری ۹۰درصد دقت مدیران به خصوص در همدان مشغول مباحث مالی است.آنچه برای همدان اهمیت ویژه دارد تامین منابع مالی می باشد.
زیرساخت انجام کامل فیبر نوری در همدان انجام شده. جهت ایجاد کارخانه بازیافت هواپیما در حال حاضر۲۰ هکتار زمین اختصاص یافته است.
بحث احیا قنوات به آن به عنوان یک سرمایه گذاری پرداختیم و دربحث خدمات شهری در حال احیا هستند.
وی در انتقاد نسبت به برخی مسائل درخصوص شهرداری اذعان کرد نگاه برخی افراد به شهرداری‌ها قیم مآبانه است. بسیاری از اصحاب رانت و قدرت هم شهرداری‌ها را ملک شخصی خود دانسته و فکر می کنند که کارآمدی فقط مختص خود آنهاست.
شهرداری پیش از این حیاط خلوت عده ای خاص بوده و ما تا حد زیادی تلاش کردیم که این مشکل را مهار کنیم.
در زمینه گردشگری در حال انجام کارهای زیرساختی دربازار همدان هستیم.
در ادامه برنامه آقای رضایی مسئول خدمات شهری به پاسخگویی به مطالبات درخصوص برف روبی معابر و مسیرها پرداخت. آقای بلاغی مسئول فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پاسخگوی مطالبات درخصوص تیم شهرداری ومسائل گردشگری استان بود.
شهردار همدان گفت: همه پای کار هستند.ما نگاه مسئولیتی داریم و نه نگاه پستی.مسئولیت به گردن ما هست و تا روزی که در اینجا هستیم محکم و استوار پیش می رویم.

این نشست در ادامه با پاسخگویی به برخی انتقادات و مطالبات فعالان دانشجویی، فرهنگی و رسانه استان در خصوص شهرداری و نارضایتی آنان نسبت به عملکرد مسئولین آن به پایان رسید‌.

انتهای پیام/ ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار