مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آبان 1402 - 13:05   |   کد مطلب: 24845
وزیر امور خارجه با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به ریاض برای شرکت در نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی با موضوع غزه گفت که رئیس جمهور پیشنهادات مهمی را در این نشست ارائه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از فارس، امروز (شنبه) بیستم آبان ماه و همزمان با سی و ششمین روز از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در واکنش و به بهانه عملیات طوفان الاقصی، ریاض پایتخت عربستان سعودی میزبان نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی به صورت مشترک برای بررسی اوضاع کنونی در غزه و فلسطین است.

براساس آخرین آمار در پی حملات رژیم صهیونیستی در غزه ۱۱ هزار و ۷۸ نفر شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ هم مجروح شده‌اند. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

در همین راستا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در رأس هیأتی و برای شرکت در این نشست که قرار است بعدازظهر در پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، دقایقی قبل وارد ریاض شد.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنایات صهیونیست‌ها در غزه در راستای توقف این جنایات، رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه اقدامات زیادی را صورت داد از جمله رایزنی‌هایی تلفنی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و نامه‌نگاری‌های امیرعبداللهیان و سفرهای وزیر امور خارجه به چند کشور منطقه و حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک. ایران در این خصوص پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد که این نشست روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در جده برگزار و امیرعبداللهیان هم در این نشست شرکت کرد. از سوی دیگر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و برخی از سران کشورهای اسلامی خواستار برگزاری نشست فوق العاده سران کشورهای مسلمان شدند که این نشست امروز در ریاض برگزار می‌‌شود.

آیت‌الله رئیسی امروز و پیش از ترک تهران در اظهاراتی عنوان کرد: این سفر به دعوت رئیس سازمان همکاری اسلامی که ریاست دوره‌ای آن را پادشاه عربستان برعهده دارد انجام می‌شود و نشست اضطراری با موضوع فلسطین برگزار خواهد شد. درخواست ایران برای تشکیل این نشست تقریبا به یک ماه قبل بر می‌گردد، ولی به دلایل مختلفی با تاخیر برگزار شد که در نهایت قرار است امروز این نشست با شرکت سران کشورهای اسلامی در ریاض تشکیل شود.

«محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نوشت: رئیس‌جمهور در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی در عربستان شرکت خواهد کرد. امروز آیت‌الله رئیسی در دیدار با اردوغان در حاشیه اکو مطرح کرد که اگر جلسه ریاض نتواند برای کمک به مردم غزه مؤثر باشد، احتمال گسترش درگیری‌ها را جدی می‌بینم، چراکه ملت‌ها از اثرگذاری دولت‌های مسلمان ناامید می‌شوند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان که آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کند در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  امروز به دلیل اهمیت موضوع غزه، اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی به صورت مشترک در ریاض برگزار می‌شود. رئیس جمهور محترم پیشنهادات مهمی را در اجلاس ارائه خواهند کرد. 

وزیر خارجه گفت: علیرغم حضور تمام قد آمریکا در جنگ با مقاومت آزادیبخش فلسطین در غزه، نتانیاهو دومین شکست بزرگ خود را رقم زد.

۲۶ مهر ماه نیز شهر جده میزبان نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اوضاع در فلسطین و در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در رأس هیأتی در این نشست شرکت و ضمن ایراد سخنرانی با برخی مقامات حاضر دیدار و بر ضرورت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه تأکید کرد.

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار