مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آبان 1402 - 13:09   |   کد مطلب: 24846
طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، ۷۲ درصد آمریکایی‌ها حتی در صورت وارد شدن این کشور به یک درگیری بزرگ، برای خدمت داوطلبانه در ارتش تمایلی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، در حالی که آمریکا در سال‌های اخیر در تلاش برای رسیدن به حد نصاب سربازگیری بوده و هزاران نفر از اهداف تعیین شده فاصله داشته، یک نظرسنجی جدید نشان داده آمریکایی‌ها حتی در صورت جنگ برای پیوستن به ارتش تعجیل نخواهند کرد. 

نتایج نظرسنجی گروه Echelon Insights نشان داده ۷۲ درصد آمریکایی‌ها در صورت وارد شدن این کشور به یک درگیری بزرگ برای خدمت داوطلبانه در ارتش تمایلی نخواهند داشتند. تنها ۲۱ درصد افراد مورد نظرسنجی گفتند در چنین شرایطی به ارتش ایالات متحده خواهند پیوست. 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این نظرسنجی بین ۲۳ تا ۲۶ اکتبر (اول تا چهارم آبان) دو هفته بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی و در بحبوحه حضور نیروهای ویژه آمریکا در منطقه غرب آسیا انجام شده است. 

طبقه این گزارش، بر اساس یک مطالعه اخیر تحت حمایت وزارت دفاع آمریکا و دانشگاه آلاباما، ۲۴ کهنه‌سرباز روزانه در ایالات متحده خودکشی می‌کنند. استخدام کمتر از اهداف که به طور مستمر ادامه داشته، باعث کوچکتر شدن اندازه ارتش آمریکا نسبت به هر زمانی از سال ۱۹۴۰ شده است. 

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)  اواخر مهر در واکنش به تشدید درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه، اعلام کرد ۲۰۰۰ نظامی خود را در حالت آماده باش قرار داده است. پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده پرسنل و شماری از یگان‌ها را در «وضعیت آماده باش» قرار داده تا بتوانند به سرعت به وضعیت امنیتی در منطقه خاورمیانه واکنش نشان دهند.

دولت جو بایدن به بهانه خطرات برای نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا به دنبال درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، همچنین دو ناو هواپیمابر آمریکایی را به منطقه فرستاده و دست به اقداماتی از قبیل ارسال زیردریایی اتمی به منطقه عملیات تروریست‌های «سنتکام» زده است.

تحرکات نظامی آمریکایی‌ها در منطقه، واکنش مقام‌های این منطقه را به دنبال داشته و در همین راستا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود بعد از آغاز عملیات فلسطینی‌ها و درگیری‌ها در غزه، به واشنگتن درباره تهدیدات علیه حزب‌الله و آمادگی نیروهای مقاومت برای مقابله با ناوهای آمریکایی هشدار داد.

پایان پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار