مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. آبان 1402 - 13:46   |   کد مطلب: 24858
رئیس جمهور با بیان اینکه در شرق و غرب تهران باید تغییراتی در تقسیمات کشوری داشته‌ باشیم، گفت: منطقه شهریار در سال‌های گذشته بسیار رشد کرده و باید به اقتضای تغییرات جمعیتی در این منطقه علاوه بر تجدیدنظر در تقسیمات کشوری، بخش حمل و نقل ریلی ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز دوشنبه 28 آبان‌ماه در دیدار با مردم شهرستان شهریار در استان تهران اظهار کرد: ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) را گرامی می‌داریم که هدایت نسبت به جوامع بشری و پاسداری از قیام سیدالشهدا(ع) و انقلاب عاشورا را آموخت و با سخنان و رفتار خود برای بشریت الگو شد.

وی گفت: در جریان این سفر انتظار بیش از ۳۰ ساله مردم برای بهره‌برداری از بیمارستان 313 تخت خوابی تخصصی و فوق‌تخصصی امام خمینی(ره) پایان یافت و این مرکز درمانی به نام با برکت حضرت زینب کبری(س) افتتاح شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد، افزود: بنده در سال ۱۳۵۹ توفیق داشتم که در شهرستان کرج آن زمان مسؤولیتی داشتم و لذا با شهریار و رباط کریم و شهر اندیشه که در آن زمان در حال تاسیس بود، آشنایی داشتم، اما امروز این مناطق بسیار توسعه یافته و نسبت به آن زمان تغییر کرده‌اند.

 تقسیمات جدید کشوری در شرق و غرب تهران

آیت الله رئیسی با بیان اینکه منطقه شهریار در سال‌های گذشته بسیار رشد کرده است، تصریح کرد: باتوجه به توسعه شهریار و شهر اندیشه لازم است در تقسیمات کشوری در این منطقه تجدید نظر کنیم. در شرق و غرب تهران باید تغییراتی در تقسیمات کشوری هم در حوزه شهرستان و هم تشکیل استانی جدید داشته‌ باشیم.

وی ادامه داد: باید به اقتضای تغییرات جمعیتی در این منطقه علاوه بر تجدیدنظر در تقسیمات کشوری، در ارتقای امکانات مختلف مورد نیاز آن از جمله در بخش حمل و نقل و آموزشی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس‌جمهور  افزود: تسهیل رفت‌وآمد در این منطقه اهمیت بسیاری دارد و به توسعه خطوط ریلی و مترو نیاز داریم. دولت خود را در حمایت از شهرداری برای توسعه خطوط مترو موظف می‌داند.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: تجدید نظر در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران جزو برنامه‌های دولت است و تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران در حال کارشناسی است تا به نحو بسیار منطقی تشکیل استان و شهرستان را دنبال کنیم.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی و آموزشی بیان کرد: مردمانی که ما در این مناطق می‌شناسیم مردم دلداده به انقلاب و ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ ایرانی اسلامی هستند که باید این فرهنگ با کمک چهره‌های فرهنگی منطقه و فرهنگ دوستان حفظ شود و در کنار توجه به مسائل اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ارائه خدمات آموزشی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش تحقیقاتی انجام شده و مشخص شد این منطقه در زمینه آموزش نیاز به توسعه دارد که در دستور کار قرار دارد و در مصوبات سفر خواهد بود که نسبت به فضای فرهنگی و مدارس در غرب استان تهران اقدام شود.

استان تهران مورد غفلت واقع شده است

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: غرب و شرق استان تهران گاهی به دلیل توجه به شهر تهران یا سایر استان‌ها از قلم افتاده و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد لذا سعی کردیم که در این مدت نسبت به مناطق اطراف تهران نیز مانند شهر تهران توجه داشته باشیم لذا تعداد سفرهای استانی با سفر به شهرستان‌ها برابری می‌کند و بی‌توجه به مناطق اطراف تهران نبودیم و از نزدیک مسائل مربوط به زندگی مردم در اطراف تهران را دیدیم.

وی افزود: بر اساس گزارشات نیز می توان در جریان امور قرار گرفت اما دیدن مشکلات و حضور در اجتماعات محلی در جهت فهم بهتر مسائل و پیگیری موارد کمک می‌کند از این رو سفر به مناطق تهران را دنبال می کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: خدمتگزاران مردم باید بدانند که مردم بسیار خوبی داریم که انتظار آن‌ها از دستگاه‌های دولتی و خدمتگزاران مردم این است که وقتی به ادارات و سازمان‌ها مراجعه می‌کنند به دور از هرگونه روابط ناسالم و ناعادلانه به صورت عادلانه کار آن‌ها مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد که انتظار به جایی است و از همکاران دستگاه‌های دولتی درخواست دارم در این زمینه کوشا باشند.

انتظار مردم از دستگاه‌های خدمتگزار گره‌گشایی است

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه انتظار مردم از دستگاه‌های خدمتگزار گره‌گشایی و پیگیری از مسائل و کار مردم است، ادامه داد: فلسفه حضور من در این مناطق توجه به خواسته‌های مردم است لذا نامه‌های مردمی که توسط همکاران جمع‌آوری می‌شود حتماً بررسی و پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی امنیت آفرینان گفت: این آرامش ما مرهون ایثار و جان‌فشانی‌ها است و باید قدردان آن بود و باید توجه کرد به آنچه مردم امروز در سرزمین فلسطین اتفاق افتاد.

 ناامیدی مردم جهان از سازمان‌های جهانی 

رئیس‌جمهور ادامه داد: آنچه امروز در غزه و فلسطین اتفاق افتاد درس مقاومت و ایستادگی برای همه دنیا است. به‌یقین می‌دانیم همان‌طور که کشتن کودکان در زمان فرعون منتهی به تشکیل امت موسی شد حتماً خاتمه امروز فرعون و فرعونیان با خون کودکان فلسطینی رقم خواهد خورد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: هم احساس نفرت از رژیم صهیونیستی و آمریکا و هم احساس ناامیدی از سازوکارهای بین‌المللی در بین مردم دنیا شکل گرفته است و با اراده ملت‌ها نظم عادلانه جهانی شکل خواهد گرفت و مردم جهان احساس می‌کنند سازمان‌های جهانی مثل سازمان ملل و شورای امنیت دیگر کارایی و کارآمدی ندارند.

پایان پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار