مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. دى 1402 - 19:00   |   کد مطلب: 24877
نیروگاه رودشور به ظرفیت 1134 مگاوات، بیشترین بازدهی را در میان نیروگاه‌های ایرانی دارد و کمتر از 6 ماه دیگر با پایان دوره ساخت، برق خود را به شبکه تزریق خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: درحالیکه سال 1355، شرکت ایتالیایی سازنده نیروگاه اصفهان، حاضر نبود از مهندسان ایران حتی به عنوان آبدارچی در روند ساخت نیروگاه استفاده کند، شرکت برق حرارتی به تازگی گزارش داده‌ که مدرن‌ترین نیروگاه حرارتی ایران تحت عنوان نیروگاه رودشور با بازدهی 57 درصد، تابستان 1403 برق خود را به شبکه تزریق خواهد کرد.

 

 

معاون فنی و مهندسی شرکت برق‌حرارتی عباس جلالی فراهانی می‌گوید که فقط 10 نیروگاه در ابعاد توان و بازدهی نیروگاه رودشور در دنیا ساخته شده است.

 

سال گذشته بود که شبکه دولتی روسیه گزارش داد، قطعات طراحی شده توسط ایران جایگزین تجهیزات آلمانی در نیروگاه‌های روسیه خواهد شد.

مطابق گزارش کارفرمای نیروگاه رودشور، فرآیند ساخت این واحد تولید برق از سال 1396 کلید خورد اما روند ساخت این نیروگاه در سال 1398 متوقف شد. پس از یک وقفه 3 ساله، ادامه ساخت نیروگاه رودشور از آذر 1401 در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون 79 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مطابق گزارش شرکت سازنده در فرآیند ساخت این واحد نیروگاهی برای اولین بار 7 قطعه نیروگاهی که پیشتر وارداتی بود، توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی  شده است.

 

هزینه این پروژه 11.8 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، اگر ایران می‌خواست به جای این واحد نیروگاهی، برق وارد کند، در صورت وجود کشوری که برق خود را به ایران بفروشد، باید هر سال 1.5 برابر هزینه ساخت نیروگاه را پرداخت می‌کردیم.

 

 

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار