مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. ارديبهشت 1403 - 12:09   |   کد مطلب: 24936
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح "شهید عرب" گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،
حمید شیرازیانی پیش از ظهر امروز امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای طرح شهید عرب در همدان در سالن جلسات این اداره اظهار کرد: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند. وی با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. وی در ادامه‌ عنوان کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. مجتبی قمری تصریح کرد: این نهادها در تامین بخشی از هزینه‌ها، تامین تجهیزات با کیفیت و قیمت ارزان، کمک در اجرای و عملیاتی کردن طرح و معرفی و شناسایی مدارس نقش خود را ایفا می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیرین مدرسه ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ... اشاره کرد.
مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استاندارد‌سازی‌ سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از جمله اهداف طرح شهید عرب است. گفتنی است، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.
منبع : فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار